Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Αικατερίνεια 2017: Μαρία Κάλλας (1923-1977), 40 χρόνια «απουσίας»





Κυριακή 19 Νοεμβρίου & Ώρα 19:30
Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Κατερίνης

Τα λόγια της Τόσκα «έζησα για την τέχνη, έζησα για τον  έρωτα» είναι η φράση που αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τη ζωή και το έργο της σπουδαιότερης λυρικής ερμηνεύτριας του περασμένου αιώνα,  της Ελληνίδας Μαρίας Κάλλας. 
Επί τη ευκαιρία αυτής της επετείου και στο πλαίσιο των Αικατερινείων 2017, οι υψίφωνοι Γιούλη Καραγκούνη, Βάσω Βαϊούλη και ο πιανίστας Ευθύμιος Μαυρίδης, θα παρουσιάσουν μουσικό και βιογραφικό αφιέρωμα στην μεγάλη ελληνίδα αοιδό, την Κυριακή 19 Νοεμβρίου και ώρα 19:30, στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης.
Το αφιέρωμα περιλαμβάνει:


Βιογραφικά στοιχεία για την ζωή της με παράλληλη προβολή φωτογραφικού υλικού.
Πως και γιατί η Μαρία Καλογεροπούλου κατάφερε να γίνει η «La Divina» Κάλλας.
Οπτικά αποσπάσματα από ζωντανές εμφανίσεις της στην όπερα και σε αίθουσες συναυλιών, καθώς και μαρτυρίες προσωπικοτήτων που τη γνώρισαν από κοντά.

Ο κύριος κορμός του αφιερώματος περιλαμβάνει άριες από τις γνωστότερες όπερες, τις οποίες έχει ερμηνεύσει η Κάλλας, κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της σταδιοδρομίας (Norma, Toska, Traviata, Aida, Wally, Turandot, Madama Butterfly, Carmen, Boheme).

Ερμηνεύουν οι υψίφωνοι: Γιούλη Καραγκούνη (Βιέννη) και Βασιλική Βαϊούλη (Ελλάδα). Στο πιάνο ο Ευθύμιος Μαυρίδης.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.



 Ευθύμιος Μαυρίδης



Γεννήθηκε στην Κατερίνη. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Δημοτικό ωδείο Κατερίνης στις τάξεις πιάνου και τραγουδιού. Το 1985 με υποτροφία  συνεχίζει τις σπουδές του στις Η.Π.Α. στο κολέγιο  Messiah, όπου παρακολουθεί τις τάξεις  πιάνου, μονωδίας, ανωτέρων θεωρητικών, διεύθυνσης χορωδίας και ορχήστρας. Κατά την παραμονή του στις Η.Π.Α. διακρίνεται για τη μεγάλη καλλιτεχνική δραστηριότητα ως σολίστ. Παράλληλα ιδρύει και διευθύνει τη Messiah College Chamber Orchestra με την οποία δίνει αρκετές συναυλίες αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Το 1989 αποφοιτά με το Bachelor of Arts in Music, και συνεχίζει τις σπουδές του στην  Βιέννη. Τo 1990 επιστρέφει στην Ελλάδα για οικογενειακούς λόγους.
Από το 1992-2001 διδάσκει πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στην Πιερική Μουσική Σχολή στην οποία το 1997 αναλαμβάνει και την καλλιτεχνική διεύθυνση.. Το 1999 παίρνει δίπλωμα μονωδίας από την τάξη της Φ. Νικολαίδου με τον βαθμό «΄Αριστα Παμψηφεί ». Την ίδια χρονιά αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση της Αλεξάνδρειου Μουσικής Σχολής Αιγινίου. Πολλοί απόφοιτοι μαθητές του διαπρέπουν στο στο εξωτερικό ή πλαισιώνουν σήμερα πολλές σχολές και καλλιτεχνικούς οργανισμούς της περιοχής.
Έχει λάβει μέρος σε πολλά διεθνή σεμινάρια  (Αυστρία, Ουγγαρία, Σουηδία, Η.Π.Α., Ελλάδα ). Το 1994 πήρε το Β΄ βραβείο στον πρώτο πανελλήνιο διαγωνισμό για διπλωματούχους πιανίστες που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μουσουργών σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Συμμετείχε σε παραγωγές του συνδέσμου Ελλήνων Μουσουργών (παρουσιάσεις έργων νέων συνθετών σε πρώτη εκτέλεση), του οργανισμού « Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης », του διεθνούς φεστιβάλ Ολύμπου, του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κ.α.  Έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ πιάνου, μουσικής δωματίου και τραγουδιού σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού με ιδιαίτερη προτίμηση στους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες.
Το 1999 αναλαμβάνει την διεύθυνση της χορωδίας της Εστίας Πιερίδων Μουσών Κατερίνης και τον Φεβρουάριο του 2002  την διεύθυνση της Δημοτικής Χορωδίας Λιτοχώρου  «Ιωάννης Σακελλαρίδης». Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τις χορωδίες αυτές παρουσίασε πολλές συναυλίες-αφιερώματα με «χρώμα Ελλάδας» (συνθέτες, ποιητές, ιστορικά θέματα), σε χώρους όπως το αρχαίο θέατρο Δίου, ο αρχαιολογικός χώρος Πύδνας, Διεθνές Ίδρυμα Μεγάλου Αλεξάνδρου, μουσεία κ.α.

Το 2004 στο πλαίσιο της Ε.Π.Μ.Κ. ιδρύει το φωνητικό σύνολο «de profundis» με το οποίο παρουσίασε πολλά προγράμματα κυρίως θρησκευτικής  μουσικής.
Από το 2012 του έχει ανατεθεί η καλλιτεχνική διεύθυνση του κύκλου πολιτιστικών εκδηλώσεων της Εστίας Πιερίδων Μουσών «Εαρινές Ημέρες Μουσών».
Από το 2014-2016 υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Ιδρύματος Μεγάλου Αλεξάνδρου
Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα εκτός από τις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας συμπεριλαμβάνει και αρκετές χώρες του εξωτερικού ( Η.Π.Α., Ουγγαρία, Αυστρία, Πολωνία, Σλοβακία, Σερβία, Ιταλία, Νότια Αφρική, Τουρκία, Γερμανία, Κύπρο).
Σημαντική είναι και η κοινωνική του δράση με συναυλίες και αφιερώματα για τα ναρκωτικά στους εφήβους, δωρεά οργάνων, καρκινοπαθείς, μέριμνα παιδιού, πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία του ψυχιατρικού νοσοκομείου, φυλακές, η μουσική τέχνη στην καθημερινότητα των δημοτικών χώρων, κοινωνικά παντοπωλεία κ.α.  



Kαραγκούνη Γιούλη


H υψίφωνος Kαραγκούνη Γιούλη σπούδασε μονωδία στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Β.Τσαμπαλή), με άριστα παμψηφεί, Α βραβείο και τιμητική διάκριση.  Συνέχισε τις σπουδές της στην Ιταλία με τις G.Ravazzi, F.Mattiucci, και αργότερα στην Ελλάδα με την Β.Γκαβάκου, τον Π. Χ.Αλησάφη και την Β. Νickle στο Μόναχο, ενώ παρακολούθησε σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. ΄Εχει αποσπάσει υποτροφίες καθώς και βραβεία και διακρίσεις σε διαγωνισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Εθνική Όπερα Καίρου, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Όπερα Θεσσαλονίκης, τη Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης,  τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Λαυρίου, το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Καίρου, το Κυπριακό Πολιτιστικό Κέντρο Βιέννης και την Orpheus Kammerorchester .

Είχε πρωταγωνιστικούς ρόλους στις όπερες Αίντα (Verdi), Μέντιουμ (Menoti), Μανδύας (Puccini) , Mαντάμ Μπατερφλάυ (Puccini), Δαιμονισμένοι (X.Bρόντος Α Παγκόσμια Εκτέλεση), Μακβεθ  (Verdi), Xανσελ και Γκρετελ (Humberdink), αφιέρωμα στον Θ. Σακελλαρίδη «Θυμήσου εκείνα τα χρόνια», ενώ συμμετείχε στις Μνηστή του τσάρου (Rimsky Korsakov), Μαγικός Αυλός (Mozart), Ηλέκτρα (R.Strauss).

Εχει επίσης εμφανιστεί στη Ρωσσία την Ιταλία, τη Βουλγαρία,  την Κίνα (στον ρόλο της Αιντα σε συνεργασία με την Όπερα του Καίρου  εν οψει των Ολυμπιακών Αγώνων 2008) την Αίγυπτο, τη Γερμανία και την Αυστρία.

Σπούδασε κλασσική κιθάρα δίπλα στον Ε. Ασημακόπουλο.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου