Το Μνημόνιο Βασικών Αρχών Συναντίληψης που υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Γρηγόρης Στεργιούλης και ο πρόεδρος της Rosneft Ιγκόρ Σέτσιν προβλέπει τη σύσταση κοινών ομάδων εργασίας ώστε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο συνεργασίας στην ανταλλαγή ρωσικού αργού πετρελαίου με διυλισμένα στις εγκαταστάσεις της ελληνικής επιχείρησης προϊόντα.
Η αναζήτηση επίσης επενδυτικών ευκαιριών στη χώρα μας αλλά και τη Ρωσία ήταν το αντικείμενο του αντίστοιχου μνημονίου συνεργασίας που υπογράφηκε ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς, τις εταιρείες Enterprise Greece και Invest in Russia.
Ανανεώσιμες πηγές
Συνεργασία στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας προβλέπεται και με τη συμφωνία μεταξύ του ΚΑΠΕ και του Ρωσικού Ινστιτούτου Ενέργειας. Αν και δεν αποτυπώθηκε εγγράφως, συνεχίζονται και οι προσπάθειες από τη Gazprom και τη ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τη γαλλοϊταλική Edison για την προώθηση του νότιου αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου στην ΕΕ.
Οι Ρώσοι μέσω των κρατικών σιδηροδρόμων RZD κρατούν ζεστό το ενδιαφέρον τους για μεταφορές και λιμάνια, συμμετέχοντας στους διαγωνισμούς για την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ρώσοι με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούν να δημιουργήσουν ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και την Ασία με την Ευρώπη.
Θεωρούν ότι η ελληνική εταιρεία μπορεί να αναδειχθεί σε σημαντικό παράγοντα για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς την Κεντρική, τη Δυτική και την Ανατολική Ευρώπη, μέσω των διαδρόμων που διασχίζουν την Ευρώπη και την Ασία, τονίζοντας ωστόσο ότι για να υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών, στο επενδυτικό πλάνο εντάσσεται και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Για το λιμάνι
Για να συμπληρωθεί εξάλλου το «παζλ» της σύνδεσης δύο ηπείρων, οι Ρώσοι θέλουν να αποκτήσουν λιμενική εγκατάσταση που θα τους δίνει πρόσβαση στη Μεσόγειο. Η δημιουργία μιας τέτοιας εφοδιαστικής αλυσίδας στον πλανήτη προσδίδει μεγάλη ισχύ στην παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα. Επισήμως έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, αλλά τα μάτια τους συνεχίζουν να έχουν στραμμένα και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι Ρώσοι βρίσκοντας διέξοδο στη Μεσόγειο, με χρήση συνδυασμένων μεταφορών θα μπορούν να παρακάμπτουν τη διέλευση του Βοσπόρου.
Για να συμπληρωθεί εξάλλου το «παζλ» της σύνδεσης δύο ηπείρων, οι Ρώσοι θέλουν να αποκτήσουν λιμενική εγκατάσταση που θα τους δίνει πρόσβαση στη Μεσόγειο. Η δημιουργία μιας τέτοιας εφοδιαστικής αλυσίδας στον πλανήτη προσδίδει μεγάλη ισχύ στην παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα. Επισήμως έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, αλλά τα μάτια τους συνεχίζουν να έχουν στραμμένα και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι Ρώσοι βρίσκοντας διέξοδο στη Μεσόγειο, με χρήση συνδυασμένων μεταφορών θα μπορούν να παρακάμπτουν τη διέλευση του Βοσπόρου.
Μαζί με τη ρωσική εταιρεία RZD ενδιαφέρον για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχουν εκδηλώσει η ιταλική Trenitalia και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μη δεσμευτικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει πέραν των ρωσικών σιδηροδρόμων επτά σχήματα, μεταξύ των οποίων η oλλανδική APM Terminals που ελέγχεται από τη δανέζικη Maersk και ο ιαπωνικός γίγαντας Mitsui & Co.
Χρήστος Κολώνας - Κώστας Νάνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου