Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Ξενάγηση την Κυριακή στο σταθμό Ευκλείδη του μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σήμερα η ξενάγηση στον σταθμό «Ευκλείδη» Την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε έναν από τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, που θεωρείται πρότυπο από άποψη κατασκευαστικής προόδου, θα έχουν αύριο οι Θεσσαλονικείς στο πλαίσιο της δράσης Open House, καθώς έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα πολιτικού μηχανικού. Η είσοδος στο σταθμό Ευκλείδη, όπου έχουν τοποθετηθεί ακόμη και οι κυλιόμενες σκάλες και υπολείπεται μόνον η αρχιτεκτονική διαμόρφωση, θα είναι ελεύθερη από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 μετά το μεσημέρι.
Επειδή πρόκειται για εργοταξιακό χώρο, η είσοδος θα επιτρέπεται μόνον σε ενήλικες, οι οποίοι επιβάλλεται να φοράνε κράνος καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης για λόγους ασφαλείας.
Ο σταθμός Ευκλείδη είναι ο όγδοος στη σειρά και κατασκευάζεται στο οικοδομικό τετράγωνο που περιβάλλεται από τις οδούς Παπαναστασίου, Κατσιμίδη, Ασκληπιού και Ομήρου. Βρίσκεται σε βάθος 22 μ. (στάθμη αποβάθρων) και αναπτύσσεται σε τέσσερα επίπεδα, από τα οποία το πρώτο είναι της εξυπηρέτησης επιβατών, στα επόμενα δύο χωροθετούνται ηλετρολογικομηχανολογικοί χώροι και στο τέταρτο βρίσκεται η αποβάθρα. Διαθέτει κεντρική αποβάθρα, όπως και οι υπόλοιποι σταθμοί, με πλάτος 10 μ. και μήκος 60μ.
Χαρακτηριστικό του σταθμού είναι ο κεντρικός πυρήνας κίνησης κοινού από το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων ως το επίπεδο της αποβάθρας, που περιλαμβάνει τις κυλιόμενες κλίμακες, τα σταθερά κλιμακοστάσια και τους ανελκυστήρες. Ο σταθμός διαθέτει δύο προσβάσεις, η πρώτη στη συμβολή των οδών Κατσιμίδη και Ασκληπιού και η δεύτερη γειτνιάζει με την Αλ. Παπαναστασίου. Στην πλάκα οροφής του επιπέδου έκδοσης εισιτηρίων υπάρχουν δύο ανοίγματα για το φυσικό φωτισμό του σταθμού. Ειδικότερα φωτίζουν γραμμικά τον πυρήνα των κλιμακοστασίων με διακοπή κατά 6 μέτρα για τη δημιουργία υπαίθριας πέργκολας. Στο επίπεδο του δρόμου τόσο οι δύο προσβάσεις όσο και τα δύο ανοίγματα καλύπτονται με στέγαστρα από υαλοπίνακες ασφαλείας.
ΟΙ ΚΥΛΙΟΜΕΝΕΣ ΣΚΑΛΕΣ
Το βάρος της καθεμίας κυλιόμενης σκάλας είναι από 10 έως 18 τόνοι. Σύμφωνα με τεχνικούς του μετρό τηρούν πλήρως τις προδιαγραφές που ορίζει ο τελευταίος ευρωπαϊκός κανονισμός και είναι βαρέος τύπου. Έχουν διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας με πιεζοηλεκτρικό μηχανισμό start - stop και η λειτουργία τους θα επιτηρείται συνεχώς από σύστημα τηλεελέγχου (remote monitoring) με άμεση αναφορά σφαλμάτων ανά πάσα στιγμή. Έχουν τετραπλή εφεδρεία παροχής ρεύματος, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία και σε περιπτώσεις αστοχίας είτε μιας από τις δύο κύριες παροχές της ΔΕΗ είτε των μετασχηματιστών τροφοδοσίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου