Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Η «ακτινογραφία» του νέου μηχανογραφικού δελτίου


Την ακτινογραφία του νέου εξεταστικού συστήματος, τις διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι όσον αφορά την κατανομή των σχολών ανά επιστημονικό πεδίο αλλά και τις αλλαγές για συγκεκριμένες ομάδες τμημάτων στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας παρουσιάζει το  «Εθνος - Παιδεία».

Οι μαθητές που ολοκλήρωσαν φέτος τη Β' Λυκείου και θα εγκαινιάσουν του χρόνου το νέο μεταβατικό εξεταστικό σύστημα με τα 4 μαθήματα, εάν θέλουν να επιλέξουν τμήματα από ένα Επιστημονικό Πεδίο ή τα 5 μαθήματα σε περίπτωση που επιθυμούν να επιλέξουν τμήματα από δύο Επιστημονικά Πεδία προσπαθούν να δουν πού ευνοούνται και πού χάνουν σε σχέση με το εξεταστικό σύστημα που κλείνει φέτος τον κύκλο του.
Η «ακτινογραφία» του νέου μηχανογραφικού δελτίου
Η ανακατανομή των τμημάτων στα 5 Επιστημονικά Πεδία (ΕΠ), η δημιουργία ξεχωριστού πεδίου για τις Επιστήμες της Εκπαίδευσης αλλά και η ένταξη συγκεκριμένων ομάδων σχολών και στα 5 ΕΠ δημιουργούν νέα δεδομένα για τους υποψηφίους των επόμενων πανελλαδικών εξετάσεων. Σε μία προσπάθεια να φωτίσουμε τις αθέατες πλευρές του νέου εξεταστικού και κυρίως την κατανομή των τμημάτων στο μηχανογραφικό, παραθέτουμε τις σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με το υπάρχον σύστημα:

1 Υπάρχουν 13 κοινά τμήματα (12 σε πανεπιστήμια και 1 σε ΤΕΙ) σε όλα τα Πεδία (ΤΕΦΑΑ, Τεχνών Ηχου και Εικόνας, Μουσικών Σπουδών, Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Κινηματογράφου, Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης).
Υπάρχουν 36 κοινά τμήματα σε δύο διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων σχολές Βιολογίας, Τεχνολόγων Γεωπόνων, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών κ.ά.
3 Εχει δημιουργηθεί για πρώτη φορά ξεχωριστό πεδίο για τις Επιστήμες της Εκπαίδευσης, όπου οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 21 αμιγώς Παιδαγωγικών τμημάτων και σχολών Προσχολικής Αγωγής και άλλα 12 τμήματα τα οποία έχουν σχέση με την εκπαίδευση και τα οποία είναι ενταγμένα και στα υπόλοιπα πεδία.
4 Οσοι επιλέξουν τα τμήματα του 4ου πεδίου που μέχρι πρότινος ήταν ενταγμένα στο 1ο πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών θα έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και όχι τα Αρχαία και την Ιστορία που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Υποβαθμίζεται το μέχρι φέτος μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για την εισαγωγή στα Οικονομικά τμήματα του 5ου πεδίου.
Και αυτό, διότι από την επόμενη χρονιά, 1ο μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3 θα είναι τα Μαθηματικά προσανατολισμού και δεύτερο μάθημα βαρύτητας με συντελεστή 0,7 (μέχρι φέτος είχε συντελεστή 1,3) οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
6 Η Σχολή Αστυφυλάκων και η Σχολή Αξιωματικών της ΕΛΑΣ εντάσσονται πλέον σε 3 Επιστημονικά Πεδία (1ο, 2ο και 5ο), ενώ μέχρι και φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να τις επιλέξουν μόνο από το 5ο πεδίο.
7 Για πρώτη φορά, οι σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών μπαίνουν στο μηχανογραφικό σε τρία διαφορετικά ΕΠ (1ο, 2ο και 5ο).
8 Στις Στρατιωτικές, στο 2ο ΕΠ θα εντάσσονται από του χρόνου 13 σχολές, καθώς έχουν προστεθεί 4 σε σχέση με το φετινό μηχανογραφικό. Πρόκειται για τη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), η οποία φέτος είναι ενταγμένη στο 4ο πεδίο, Υπαξιωματικών Διοικ. Αεροπορίας (ΣΥΔ) που είναι για φέτος στο 5ο πεδίο, Ιπτάμενων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) και Ικάρων (ελεγκτές αεράμυνας). Στο 5ο πεδίο θα περιλαμβάνεται από του χρόνου μόνο το Οικονομικό (ΣΣΑΣ) Θεσσαλονίκης. Η κατανομή των Στρατιωτικών Σχολών στο 1ο και το 3ο πεδίο παραμένει αμετάβλητη.
Τα 13 κοινά τμήματα σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία
• Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Αθήνα)
• Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Θεσσαλονίκη)
• Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Κομοτηνή)
• Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)
• Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τρίκαλα)
• Τεχνών Ηχου και Εικόνας (Κέρκυρα)
• Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (Θεσσαλονίκη)
• Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Αθήνα)
• Κινηματογράφου (Θεσ/κη)
• Μουσικών Σπουδών (Αθήνα)
• Μουσικών Σπουδών (Θεσσαλονίκη)
• Μουσικών Σπουδών (Κέρκυρα)
• Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής (Αρτα)
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την ανακατανομή των τμημάτων
Σημαντικές αλλαγές με την ανακατανομή των τμημάτων στα 5 καινούργια Επιστημονικά Πεδία που θα ισχύσουν από τις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, καταγράφονται στο μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι του χρόνου.
Η πρώτη αφορά στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, το οποίο ουσιαστικά «σπάει στα δύο», καθώς όλα τα Παιδαγωγικά τμήματα και οι Σχολές Προσχολικής Αγωγής μεταφέρθηκαν στο 4ο Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Ως εκ τούτου, τα πανεπιστημιακά τμήματα στο 1ο πεδίο μειώνονται την ερχόμενη χρονιά σε 87 από 106 που είναι φέτος, ενώ στα τεχνολογικά ιδρύματα, χάνονται τα μισά, δηλαδή 7 από τα 14.
Κατακόρυφη αύξηση των σχολών που θα συμπεριληφθούν του χρόνου στο μηχανογραφικό καταγράφεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, το οποίο θα ονομάζεται ΕΠ Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Ουσιαστικά πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για την ένωση του φετινού 2ου και 4ου ΕΠ.
Ετσι από του χρόνου θα περιλαμβάνονται 109 πανεπιστημιακά τμήματα (φέτος 90) και 84 τμήματα των ΤΕΙ από μόλις 16 φέτος.
Επιστημών Υγείας και Ζωής
Στο 3ο ΕΠ Επιστημών Υγείας και Ζωής εντάσσονται του χρόνου 49 πανεπιστημιακά τμήματα από μόλις 24 φέτος, ενώ στα ΤΕΙ αυξάνονται σε 40 από 30. Η σημαντική αύξηση που καταγράφεται στα πανεπιστημιακά τμήματα οφείλεται στο γεγονός ότι 12 τμήματα θα είναι πλέον κοινά και στα 5 πεδία, ενώ άλλα 13 είναι κοινά μεταξύ δύο διαφορετικών ΕΠ.
Το 4ο Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης είναι καινούργιο και θα περιλαμβάνει 33 τμήματα στα πανεπιστήμια και 4 στα ΤΕΙ, ενώ το 5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής θα αριθμεί από του χρόνου 58 τμήματα από 35 στα πανεπιστήμια και 65 από 41 στα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στα AEI θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο μαθητής για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:
A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.
1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών.
α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3.
β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής.
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή 0,9.
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή 0,4.
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης.
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή 1,3
β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή 0,7.
Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών.
2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3.
β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής.
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3.
β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης.
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή 1,3.
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή 0,7.
Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής.
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή 0,9.
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή 0,4.
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης.
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή 1,3.
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή 0,7.
5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής.
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3.
β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή 0,7.
ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ 2015-16: Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ 5 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ (ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΦΕΤΟΣ)
1ο ΕΠ
Ανθρωπιστικών,
Νομικών και
Κοινωνικών Επιστημών
2ο ΕΠ
Θετικών και
Τεχνολογικών
Επιστημών
3ο ΕΠ
Επιστημών
Υγείας και
Ζωής
4ο ΕΠ
Επιστημών της
Εκπαίδευσης
5ο ΕΠ
Επιστημών
Οικονομίας και
Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
87 από 106
109 από 90
49 από 24
33
58 από 35
ΤΕΙ
7 από 14
84 από 16
40 από 30
4
65 από 41
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
2
13
5
-
1
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
2
2
-
-
2
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
2
2
-
-
2
ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
-
2
-
-
2
ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ
6
2
-
-
-
ΑΝΩΤ. ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΡιστιΚΗΣ ΕΚ/ΣΗΣ
2
-
-
-
2
ΑΣΠΑΙΤΕ
-
4
-
-
-
Τα 36 κοινά τμήματα σε δύο διαφορετικά επιστημονικά πεδία
ΤΜΗΜΑΤΑ
ΕΠΙΣΤΗΜ. ΠΕΔΙΑ
ΑΝΩΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΣΤΕΚ)
1ο
5ο
ΑΝΩΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΡΟΔΟΥ (ΑΣΤΕΡ)
1ο
5ο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
1ο
4ο
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ)
1ο
4ο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ)
1ο
5ο
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ)
1ο
5ο
ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)
1ο
5ο
ΔΙΕΘΝΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
1ο
5ο
ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
2ο
3ο
ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
2ο
3ο
ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)
2ο
3ο
ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
2ο
3ο
ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ)
2ο
3ο
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ)
2ο
3ο
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
2ο
3ο
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΒΟΛΟΣ)
2ο
3ο
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΒΟΛΟΣ)
2ο
3ο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ)
2ο
3ο
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΑΜΑΛΙΑΔΑ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΑΡΤΑ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ)
2ο
3ο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (ΦΛΩΡΙΝΑ)
2ο
3ο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
5ο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΡΙΠΟΛΗ)
2ο
5ο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ)
2ο
3ο
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ (ΑΘΗΝΑ)
2ο
5ο
Μιχάλης Νιβολιανίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου