Αλλαγές
που, εάν αξιοποιηθούν από την Ελλάδα, θα της δώσουν συγκριτικό
πλεονέκτημα για τα επόμενα επτά χρόνια, περιλαμβάνει η συμφωνία για τη
χρηματοδότηση των αγροτών με 15,5 ευρώ άμεσες και 4 δισ. ευρώ έμμεσες ενισχύσεις έως το 2020.
Η χώρα μας έχει ένα χρόνο στη διάθεσή της να επιλέξει ποιο μοντέλο ανακατανομής των ενισχύσεων θα επιλέξει, έτσι ώστε μέχρι το 2019 να έχουν καταργηθεί σταδιακά όλα τα ιστορικά δικαιώματα και κανένας πραγματικός αγρότης να μην παίρνει κάτω από το 60% του ελληνικού μέσου όρου, αλλά και κανένας από τους «παλιούς» να μη χάσει πάνω από το 30% των χρημάτων του. Στη συνέντευξη τύπου της 27ης Ιουνίου ο Επίτροπος Γεωργίας, Ντάτσιαν Τσιόλος, μίλησε για ανατροπή της φιλοσοφίας της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, τόσο λόγω των οικονομικών συνθηκών όσο και της προσαρμογής της στην ποικιλομορφία των 28 κρατών μελών που απαρτίζουν από φέτος την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα νέα δεδομένα δίνουν την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποφασίσει πώς θα διαθέσει τον «Εθνικό της Φάκελο». Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της τεχνικής ανάλυσης των εργαλείων που φέρνει η νέα ΚΑΠ, ο αξιωματούχος της Κομισόν, Τάσος Χανιώτης, ανέπτυξε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων, εντός της ελληνικής πραγματικότητας.
α) Να επιλέξει τη λύση της μιας και ενιαίας περιφέρειας σε επίπεδο χώρας και να διανείμει αντίστοιχα τα ποσά που προβλέπονται για βασική ενίσχυση και πρασίνισμα. Σ’ αυτή την περίπτωση για τη χώρα μας το αντίστοιχο τσεκ θα είναι περί τα 38 ευρώ το στρέμμα για τους γεωργούς και περί τα 23 ευρώ για τους κτηνοτρόφους.
β) Να υιοθετήσει τη λύση των πολλών περιφερειών οι οποίες θα ορίζονται από γεωγραφικά, προϊοντικά και άλλα αγρονομικά κριτήρια με αντίστοιχες αναπτυξιακές μακροπρόθεσμες στοχεύσεις.
γ) Να κινηθεί στην κατεύθυνση της εξατομικευμένης σύγκλισης όλων των δικαιούχων προς τον εθνικό μέσο όρο με την παραδοχή (φραγή) ότι η απώλεια ενισχύσεων δεν θα υπερβαίνει σε καμιά περίπτωση το 30% αυτών που έδιναν τα ιστορικά δικαιώματα.
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2014.
Η χώρα μας έχει ένα χρόνο στη διάθεσή της να επιλέξει ποιο μοντέλο ανακατανομής των ενισχύσεων θα επιλέξει, έτσι ώστε μέχρι το 2019 να έχουν καταργηθεί σταδιακά όλα τα ιστορικά δικαιώματα και κανένας πραγματικός αγρότης να μην παίρνει κάτω από το 60% του ελληνικού μέσου όρου, αλλά και κανένας από τους «παλιούς» να μη χάσει πάνω από το 30% των χρημάτων του. Στη συνέντευξη τύπου της 27ης Ιουνίου ο Επίτροπος Γεωργίας, Ντάτσιαν Τσιόλος, μίλησε για ανατροπή της φιλοσοφίας της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, τόσο λόγω των οικονομικών συνθηκών όσο και της προσαρμογής της στην ποικιλομορφία των 28 κρατών μελών που απαρτίζουν από φέτος την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα νέα δεδομένα δίνουν την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποφασίσει πώς θα διαθέσει τον «Εθνικό της Φάκελο». Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της τεχνικής ανάλυσης των εργαλείων που φέρνει η νέα ΚΑΠ, ο αξιωματούχος της Κομισόν, Τάσος Χανιώτης, ανέπτυξε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων, εντός της ελληνικής πραγματικότητας.
α) Να επιλέξει τη λύση της μιας και ενιαίας περιφέρειας σε επίπεδο χώρας και να διανείμει αντίστοιχα τα ποσά που προβλέπονται για βασική ενίσχυση και πρασίνισμα. Σ’ αυτή την περίπτωση για τη χώρα μας το αντίστοιχο τσεκ θα είναι περί τα 38 ευρώ το στρέμμα για τους γεωργούς και περί τα 23 ευρώ για τους κτηνοτρόφους.
β) Να υιοθετήσει τη λύση των πολλών περιφερειών οι οποίες θα ορίζονται από γεωγραφικά, προϊοντικά και άλλα αγρονομικά κριτήρια με αντίστοιχες αναπτυξιακές μακροπρόθεσμες στοχεύσεις.
γ) Να κινηθεί στην κατεύθυνση της εξατομικευμένης σύγκλισης όλων των δικαιούχων προς τον εθνικό μέσο όρο με την παραδοχή (φραγή) ότι η απώλεια ενισχύσεων δεν θα υπερβαίνει σε καμιά περίπτωση το 30% αυτών που έδιναν τα ιστορικά δικαιώματα.
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου