Το πολυδιαφημισμένο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, με τον βαρύγδουπο τίτλο «Επενδύω στην Ελλάδα», θα περάσει στα κοινοβουλευτικά χρονικά της χώρας για πολλούς λόγους. Ενας από αυτούς είναι ότι
ελάχιστη σχέση έχει πλέον με αυτό που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης ως μεταρρυθμιστικό προωθητήρα επενδύσεων.
Ο Αδ. Γεωργιάδης έδωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου στη δημοσιότητα προς διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου 83 άρθρων, με επίκεντρο τις αντεργατικές ρυθμίσεις και τις διευκολύνσεις επιχειρηματικών συμφερόντων, το οποίο σε γενικές γραμμές ήταν συνεπές με τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της κυβέρνησης του Κυρ. Μητσοτάκη για την ανάπτυξη.
Εναν μήνα μετά κατέθεσε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο 213 άρθρων, γεμάτο από προφανείς και λιγότερο προφανείς εξυπηρετήσεις φιλικών προς την κυβέρνηση επιχειρηματιών, με πιο κραυγαλέα τη φωτογραφική διάταξη που καταργεί την ονομαστικοποίηση των μετοχών και εξαιρεί από την υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες» τους ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης.
Χθες, το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, «απογειώθηκε» στα 234 άρθρα, με την προσθήκη 21 τροπολογιών σχεδόν από τα μισά υπουργεία της κυβέρνησης. Μεταξύ άλλων, στερεί από τους βουλευτές, την αντιπολίτευση και τους ενδιαφερόμενους φορείς το περιθώριο αντίδρασης.
Από το περιεχόμενο των τροπολογιών, προκύπτει ότι η κυβέρνηση ευτελίζει τη νομοθετική διαδικασία σε έναν μηχανισμό εξυπηρετήσεων ποικίλων θυλάκων εξουσίας και οικονομικής ισχύος, σε ένα νομοθετικό «πλυντήριο» ανομιών και γκρίζων πρακτικών.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Την αναδρομική νομιμοποίηση αγορών ακινήτων για απόκτηση χρυσής βίζας που έχουν γίνει μέσω POS από το 2017, ορισμένες από τις οποίες είχαν κινητοποιήσει τις ελληνικές αλλά και τις κινεζικές δικαστικές αρχές. Τις διατάξεις που επιτρέπουν να αυξηθούν οι αμοιβές των συμβούλων του γαλάζιου «επιτελικού κράτους».
Επίσης τις ρυθμίσεις που επιμηκύνουν σε τέσσερα χρόνια τις θητείες των διοικήσεων Επιμελητηρίων με ηγεσίες φιλικές προς την κυβέρνηση. Το «ξεχείλωμα» των προϋποθέσεων για την ένταξη τουριστικών σχεδίων στις λεγόμενες «Στρατηγικές Επενδύσεις». Τις διευκολύνσεις σε προσκείμενα στην κυβέρνηση αυτοδιοικητικά στελέχη, για τα οποία νομιμοποιούνται αναδρομικά σπατάλες που έγιναν στην ΚΕΔΕ και αμφισβητήθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αυτό είναι μόνο ένα ενδεικτικό «μπουκέτο» ρυθμίσεων που φέρνει στο φως η μέχρι στιγμής δημοσιογραφική και κοινοβουλευτική «ανασκαφή» μέσα στον νομοτεχνικό λαβύρινθο των 1.000 και πλέον σελίδων του πολυνομοσχεδίου.
ελάχιστη σχέση έχει πλέον με αυτό που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης ως μεταρρυθμιστικό προωθητήρα επενδύσεων.
Ο Αδ. Γεωργιάδης έδωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου στη δημοσιότητα προς διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου 83 άρθρων, με επίκεντρο τις αντεργατικές ρυθμίσεις και τις διευκολύνσεις επιχειρηματικών συμφερόντων, το οποίο σε γενικές γραμμές ήταν συνεπές με τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της κυβέρνησης του Κυρ. Μητσοτάκη για την ανάπτυξη.
Εναν μήνα μετά κατέθεσε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο 213 άρθρων, γεμάτο από προφανείς και λιγότερο προφανείς εξυπηρετήσεις φιλικών προς την κυβέρνηση επιχειρηματιών, με πιο κραυγαλέα τη φωτογραφική διάταξη που καταργεί την ονομαστικοποίηση των μετοχών και εξαιρεί από την υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες» τους ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης.
Χθες, το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, «απογειώθηκε» στα 234 άρθρα, με την προσθήκη 21 τροπολογιών σχεδόν από τα μισά υπουργεία της κυβέρνησης. Μεταξύ άλλων, στερεί από τους βουλευτές, την αντιπολίτευση και τους ενδιαφερόμενους φορείς το περιθώριο αντίδρασης.
Από το περιεχόμενο των τροπολογιών, προκύπτει ότι η κυβέρνηση ευτελίζει τη νομοθετική διαδικασία σε έναν μηχανισμό εξυπηρετήσεων ποικίλων θυλάκων εξουσίας και οικονομικής ισχύος, σε ένα νομοθετικό «πλυντήριο» ανομιών και γκρίζων πρακτικών.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Την αναδρομική νομιμοποίηση αγορών ακινήτων για απόκτηση χρυσής βίζας που έχουν γίνει μέσω POS από το 2017, ορισμένες από τις οποίες είχαν κινητοποιήσει τις ελληνικές αλλά και τις κινεζικές δικαστικές αρχές. Τις διατάξεις που επιτρέπουν να αυξηθούν οι αμοιβές των συμβούλων του γαλάζιου «επιτελικού κράτους».
Επίσης τις ρυθμίσεις που επιμηκύνουν σε τέσσερα χρόνια τις θητείες των διοικήσεων Επιμελητηρίων με ηγεσίες φιλικές προς την κυβέρνηση. Το «ξεχείλωμα» των προϋποθέσεων για την ένταξη τουριστικών σχεδίων στις λεγόμενες «Στρατηγικές Επενδύσεις». Τις διευκολύνσεις σε προσκείμενα στην κυβέρνηση αυτοδιοικητικά στελέχη, για τα οποία νομιμοποιούνται αναδρομικά σπατάλες που έγιναν στην ΚΕΔΕ και αμφισβητήθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αυτό είναι μόνο ένα ενδεικτικό «μπουκέτο» ρυθμίσεων που φέρνει στο φως η μέχρι στιγμής δημοσιογραφική και κοινοβουλευτική «ανασκαφή» μέσα στον νομοτεχνικό λαβύρινθο των 1.000 και πλέον σελίδων του πολυνομοσχεδίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου