Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Τέλος ο β’ γύρος σε δημοτικές και περιφερειακές εκλογές..


Με τις ψήφους της ΝΔ «πέρασε» από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος φέρνει τα πάνω κάτω στις αυτοδιοικητικές εκλογές , καταργείται η επαναληπτική ψηφοφορία – η λεγόμενη «δεύτερη Κυριακή» – και εισάγεται η εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο.

Με το νομοσχέδιο εισάγεται το σύστημα της συμπληρωματικής (εναλλακτικής) ψήφου, καθώς θα δίνεται πλέον η δυνατότητα στον εκλογέα, εκτός από τον συνδυασμό στον οποίο θέλει να εκφράσει την προτίμησή του, να επιλέξει και έναν δεύτερο συνδυασμό.

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση , ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος επέμεινε πως το νέο εκλογικό σύστημα οδηγεί στην αύξηση της συμμετοχής και ευνοεί τόσο τη «θετική ψήφο» όσο και τον προεκλογικό διάλογο. Σύσσωμη ωστόσο η αντιπολίτευση καταψήφισε επί της αρχής του το νομοσχέδιο, μιλώντας για «αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» εκλογικό σύστημα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου