Ολοκληρώθηκε για μία ακόμη χρονιά με μεγάλη επιτυχία η καλοκαιρινή εκστρατεία 2019 στη Δημοτική
Βιβλιοθήκη Κατερίνης που φέτος είχε τίτλο «Για φαντάσου» και η οποία
υλοποιήθηκε κατόπιν συνεργασίας της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (ΕΒΕ) και του
Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών (ΔΕΒ) της ΕΒΕ με το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Η
ανταπόκριση του φετινού προγράμματος ήταν κάτι περισσότερο από
ενθαρρυντική τόσο από παιδιά όσο και από
γονείς και όλοι όσοι συμμετείχαν φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις, καθώς
δηλώνουν ενθουσιασμένοι από το όμορφο κλίμα, την οργάνωση και το περιεχόμενο
των εργαστηρίων.
Να
σημειωθεί ότι οι επίσημοι τίτλοι τέλους του φετινής εκστρατείας της βιβλιοθήκης
αναμένεται να «πέσουν» την επόμενη Παρασκευή (30 Αυγούστου) με την διεξαγωγή
της προγραμματισμένης τελετής λήξης.
Τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν την
τελευταία εβδομάδα είναι τα εξής:
Τρίτη 6 Αύγουστου – 13ο
εργαστήριο
"Για φαντάσου ...την δική σου ιστορία"
Το εργαστήριο υλοποιήθηκε από την Χριστίνα Αθανασίου η οποία μετέφερε τους μικρούς φίλους στη μαγεία του θεάτρου! Το εργαστήριο ξεκίνησε με ερωτήσεις σχετικές με το θέατρο, τι σημαίνει δραματοποίηση και ποια είναι η διαφορά θεάτρου με κινηματογράφου. Στη συνέχεια ακολούθησε κουβέντα για τη ζωή και το έργο του συγγραφέα Όσκαρ Γουάιλντ και τα παιδιά διάβασαν το παραμύθι «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας». Κατόπιν, έγινε προβολή του παραμυθιού και δραματοποίηση, ενώ στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν κάτι σχετικό με την ιστορία.
"Για φαντάσου ...την δική σου ιστορία"
Το εργαστήριο υλοποιήθηκε από την Χριστίνα Αθανασίου η οποία μετέφερε τους μικρούς φίλους στη μαγεία του θεάτρου! Το εργαστήριο ξεκίνησε με ερωτήσεις σχετικές με το θέατρο, τι σημαίνει δραματοποίηση και ποια είναι η διαφορά θεάτρου με κινηματογράφου. Στη συνέχεια ακολούθησε κουβέντα για τη ζωή και το έργο του συγγραφέα Όσκαρ Γουάιλντ και τα παιδιά διάβασαν το παραμύθι «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας». Κατόπιν, έγινε προβολή του παραμυθιού και δραματοποίηση, ενώ στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν κάτι σχετικό με την ιστορία.
Τετάρτη 7 Αύγουστου – 14ο
εργαστήριο
"Μια βαλίτσα με εισιτήριο μια σελίδα"
"Μια βαλίτσα με εισιτήριο μια σελίδα"
Το
εργαστήριο επιμελήθηκαν οι
Θεοδοσία Τοπαλίδου και Βάσω Λαγομίχου.
Όλα ξεκίνησαν με ένα παιχνίδι γνωριμίας και με το ερώτημα στα παιδιά που θα ήθελαν να ταξιδέψουν. Στη συνέχεια, το κάθε παιδί έκανε τη δίκη του βαλίτσα και έπειτα διάβασαν βιβλία σχετικά με τα ταξίδια όπως του Ιουλίου Βερν, τα ταξίδια του Γκιούλιβερ κλπ. Ύστερα, χωριστήκαν σε δυάδες, κάθε ομάδα πήρε από ένα απόσπασμα ενός βιβλίου και προσπαθούσε να βρει ποιο βιβλίο είναι! Στο τέλος, διάβασαν το βιβλίο το «Το αγόρι με τη βαλίτσα».
Όλα ξεκίνησαν με ένα παιχνίδι γνωριμίας και με το ερώτημα στα παιδιά που θα ήθελαν να ταξιδέψουν. Στη συνέχεια, το κάθε παιδί έκανε τη δίκη του βαλίτσα και έπειτα διάβασαν βιβλία σχετικά με τα ταξίδια όπως του Ιουλίου Βερν, τα ταξίδια του Γκιούλιβερ κλπ. Ύστερα, χωριστήκαν σε δυάδες, κάθε ομάδα πήρε από ένα απόσπασμα ενός βιβλίου και προσπαθούσε να βρει ποιο βιβλίο είναι! Στο τέλος, διάβασαν το βιβλίο το «Το αγόρι με τη βαλίτσα».
Πέμπτη 8 Αύγουστου – 15ο
εργαστήριο
"Ταξίδια του νου: όλη η γη στα χέρια σου"
"Ταξίδια του νου: όλη η γη στα χέρια σου"
Την
επιμέλεια του εργαστηρίου ανέλαβαν οι Αθηνά Παπαγιαννούλη, Θεοδοσία Τοπαλίδου και
Σοφία Χαραλαμπίδου ταξιδεύοντας τους μικρούς φίλους σε άλλους πολιτισμούς και άλλες
εποχές! Τα παιδιά έφτιαξαν καραβάκια και το κάθε ένα έλεγε που θα ήθελε να ταξιδέψει
με το καράβι. Ύστερα, χωριστήκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα είχε την εικόνα ενός
βιβλίου. Τα αντίστοιχα βιβλία υπήρχαν στη μέση και έπρεπε να τα επιλέξει η κάθε
ομάδα. Μετά σηκωνόταν κάθε ομάδα στον παγκόσμιο χάρτη και έβρισκε το μέρος για
το οποίο μιλούσε το βιβλίο. Έπειτα, ακολούθησε συζήτηση για αυτά τα μέρη.
Παρακολούθησαν στον υπολογιστή την εξέλιξη των μέσων μαζικής μεταφοράς. Μετά
ζωγράφισαν το αγαπημένο τους μέσο μεταφοράς και έκαναν την παρουσίαση στην ομάδα.
Παρασκευή 9 Αυγούστου – 16ο
εργαστήριο
"Το μυστήριο του χρυσού ελέφαντα"
"Το μυστήριο του χρυσού ελέφαντα"
Το
τελευταίο εργαστήριο τους προγράμματος επιμελήθηκε από την Χριστίνα Αθανασίου.
Όλα ξεκίνησαν με ένα παιχνίδι γνωριμίας και κατόπιν τα παιδιά χωριστήκαν σε ομάδες.
Σχηματιστήκαν τρεις ομάδες, ο κάπτεν Κοκκινογένης, οι απίθανοι και οι ανίκητοι.
Έπαιξαν το παιχνίδι του χρυσού ελέφαντα, ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού που
είχε ως σκοπό την εξοικείωση των μικρών μας φίλων με τη λειτουργία της βιβλιοθήκης.
Απώτερος στόχος του παιχνιδιού ήταν να εμπεδώσουν τα παιδιά ότι τα βιβλία είναι
η μοναδική υπάρχουσα χρονομηχανή στις μέρες
μας, μέσω της οποίας μπορούμε να ταξιδέψουμε για συναρπαστικές περιπέτειες με
τη βοήθεια του νου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου