Αυτοκίνητο
υδρογόνου -μηδενικών ρύπων- made in Greece! Κατασκευάστηκε πέρυσι στο
Πολυτεχνείο Κρήτης και αυτή τη στιγμή αναβαθμίζεται για να πάρει μέρος
στο διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου της Shell που θα διεξαχθεί τον Μάιο
του 2013 στο Ρότερνταμ.
Πέρυσι διακρίθηκε στον... διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4ο στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Μετά τη νεότερη ανάπτυξή του από τα Εργαστήρια Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης, θα ονομάζεται ER13.
Εμπνευστές και δημιουργοί του είναι τα μέλη της ομάδας TUCer (Technical University of Crete Eco Racing), που απαρτίζεται από τον καθηγητή Νίκο Τσουρβελούδη, τον Πολυχρόνη Σπανουδάκη, τον Σάββα Πιπερίδη και τον Ιωάννη Τσινάρη, από το τεχνικό προσωπικό του Πολυτεχνείου Κρήτης, και τους φοιτητές Ιωάννη Στρατηγό, Παναγιώτη Μπάζιο και Γιώργο Χατζηδάκη. Νέα μέλη της ομάδας είναι οι φοιτητές Αλ. Αμαργιανός, Αλ. Κραχτούδης και Βαγγέλης Τσιρογιάννης.
Ο Σάββας Πιπερίδης μίλησε στη σημερινή(27/1) "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" και έδωσε αναλυτικές πληροφορίες:
* Τι αναβαθμίσεις έχετε κάνει στο νέο όχημα;
- Εκτός από τα βασικά τμήματά του, όπως το πλαίσιο, τον κινητήρα και το εξωτερικό κάλυμμα, τα οποία δεν υπέστησαν αλλαγές, τα υπόλοιπα βελτιώνονται και ρυθμίζονται ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι επιδόσεις του. Το ER13 είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, με καύσιμο το υδρογόνο. Ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος θα δοθεί στην ποιότητα κύλισης και στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού συστήματος, με στόχο ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.
* Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του;
- Μηδενικοί ρύποι, ασφαλής σχεδίαση (βραβευμένη για δύο συνεχόμενες χρονιές: 2010/2011), χαμηλή κατανάλωση, καύσιμο που μπορεί να παράγεται από αποκεντρωμένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ελλάδα, δυνατότητα εγχώριας παραγωγής.
Γραμμή παραγωγής
* Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπορικά;
- Τα οχήματα που έχει κατασκευάσει η ομάδα είναι πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα πόλης, χαμηλής κατανάλωσης. Οι προδιαγραφές τους αντιστοιχούν στους κανονισμούς του διαγωνισμού οικονομίας όπου συμμετέχει η ομάδα, ενώ εφαρμόζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα των εργαστηρίων του Πολυτεχνείου Κρήτης που τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν. Μετά την εξαετή επιτυχημένη και βραβευμένη πορεία της, η ομάδα TUCer έχει αποδείξει ότι η κατασκευή αυτοκινήτου στην Ελλάδα, και μάλιστα υπό τις αυστηρές προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού, είναι εφικτή. Χρειάζεται ανάλογη χρηματοδότηση, ώστε η εμπειρία μας, από τα αγωνιστικά πρωτότυπα και τον διεθνή ανταγωνισμό, να οδηγήσει σε μια γραμμή παραγωγής για ένα διθέσιο, για παράδειγμα, ηλεκτροκίνητο όχημα αστικού κύκλου, χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
* Παλαιότερα, το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας δεν επέτρεπε την παροχή έγκρισης για την κυκλοφορία οχήματος αυτού του τύπου. Ισχύει ακόμα αυτό το «εμπόδιο»;
- Στην αρχή της πορείας της, η ομάδα ήρθε σε επαφή με το υπουργείο Μεταφορών, με σκοπό να πάρει άδεια κυκλοφορίας για τα οχήματά της. Οι αρμόδιοι δεν είχαν ιδέα, δεν ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν, και η ομάδα δεν ασχολήθηκε άλλο με το θέμα αυτό...
Πέρυσι διακρίθηκε στον... διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4ο στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Μετά τη νεότερη ανάπτυξή του από τα Εργαστήρια Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης, θα ονομάζεται ER13.
Εμπνευστές και δημιουργοί του είναι τα μέλη της ομάδας TUCer (Technical University of Crete Eco Racing), που απαρτίζεται από τον καθηγητή Νίκο Τσουρβελούδη, τον Πολυχρόνη Σπανουδάκη, τον Σάββα Πιπερίδη και τον Ιωάννη Τσινάρη, από το τεχνικό προσωπικό του Πολυτεχνείου Κρήτης, και τους φοιτητές Ιωάννη Στρατηγό, Παναγιώτη Μπάζιο και Γιώργο Χατζηδάκη. Νέα μέλη της ομάδας είναι οι φοιτητές Αλ. Αμαργιανός, Αλ. Κραχτούδης και Βαγγέλης Τσιρογιάννης.
Ο Σάββας Πιπερίδης μίλησε στη σημερινή(27/1) "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" και έδωσε αναλυτικές πληροφορίες:
* Τι αναβαθμίσεις έχετε κάνει στο νέο όχημα;
- Εκτός από τα βασικά τμήματά του, όπως το πλαίσιο, τον κινητήρα και το εξωτερικό κάλυμμα, τα οποία δεν υπέστησαν αλλαγές, τα υπόλοιπα βελτιώνονται και ρυθμίζονται ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι επιδόσεις του. Το ER13 είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, με καύσιμο το υδρογόνο. Ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος θα δοθεί στην ποιότητα κύλισης και στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού συστήματος, με στόχο ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.
* Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του;
- Μηδενικοί ρύποι, ασφαλής σχεδίαση (βραβευμένη για δύο συνεχόμενες χρονιές: 2010/2011), χαμηλή κατανάλωση, καύσιμο που μπορεί να παράγεται από αποκεντρωμένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ελλάδα, δυνατότητα εγχώριας παραγωγής.
Γραμμή παραγωγής
* Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπορικά;
- Τα οχήματα που έχει κατασκευάσει η ομάδα είναι πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα πόλης, χαμηλής κατανάλωσης. Οι προδιαγραφές τους αντιστοιχούν στους κανονισμούς του διαγωνισμού οικονομίας όπου συμμετέχει η ομάδα, ενώ εφαρμόζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα των εργαστηρίων του Πολυτεχνείου Κρήτης που τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν. Μετά την εξαετή επιτυχημένη και βραβευμένη πορεία της, η ομάδα TUCer έχει αποδείξει ότι η κατασκευή αυτοκινήτου στην Ελλάδα, και μάλιστα υπό τις αυστηρές προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού, είναι εφικτή. Χρειάζεται ανάλογη χρηματοδότηση, ώστε η εμπειρία μας, από τα αγωνιστικά πρωτότυπα και τον διεθνή ανταγωνισμό, να οδηγήσει σε μια γραμμή παραγωγής για ένα διθέσιο, για παράδειγμα, ηλεκτροκίνητο όχημα αστικού κύκλου, χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
* Παλαιότερα, το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας δεν επέτρεπε την παροχή έγκρισης για την κυκλοφορία οχήματος αυτού του τύπου. Ισχύει ακόμα αυτό το «εμπόδιο»;
- Στην αρχή της πορείας της, η ομάδα ήρθε σε επαφή με το υπουργείο Μεταφορών, με σκοπό να πάρει άδεια κυκλοφορίας για τα οχήματά της. Οι αρμόδιοι δεν είχαν ιδέα, δεν ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν, και η ομάδα δεν ασχολήθηκε άλλο με το θέμα αυτό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου