Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

Μέτρα ενάντια στα fake news...


Αποτέλεσμα εικόνας για fake news

Ενεργά μετέχει η Ελλάδα στις συζητήσεις για τη λήψη μέτρων ενάντια στα fake news. Το πρόβλημα ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς και στιςεπαφές του με το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, στο πλαίσιο των μέτρων στήριξης του έντυπου Τύπου.

Όπως αποκάλυψε η στήλη την προπερασμένη Κυριακή, συζητείται η δημιουργία ενός portal για τις ψευδείς ειδήσεις, το οποίο ωστόσο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε συνεργασία των Ενώσεων εκδοτών και δημοσιογράφων. Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, θα προσφέρει το απαραίτητο λογισμικό για τη λειτουργία του portal, στο οποίο θα είναι δυνατή η διασταύρωση των ειδήσεων που κυκλοφορούν μαζικά και αναπαράγονται χωρίς έλεγχο.
Η αντιμετώπιση της διάδοσης ψευδών ειδήσεων συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του μητρώου online media. Όπως δήλωσε ο Νίκος Παππάς στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, «αποκλείονται από την κρατική διαφήμιση, η οποία καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας, ύποπτες ή θολού ιδιοκτησιακού καθεστώτος ιστοσελίδες».
Το δεύτερο μέτρο αντιμετώπισης θα είναι μια ευρεία καμπάνια για την ευαισθητοποίηση του κοινού στον εντοπισμό και στον έλεγχο της εξάπλωσης των ψευδών ειδήσεων, σε συνεργασία με την Google και το facebook. Τα δύο παραπάνω μέτρα θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τις διατάξεις ενός νέου σχεδίου νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης για την εγκληματικότητα, όπου θα περιλαμβάνονται και διατάξεις για την «αξιόποινη διασπορά ψευδών ειδήσεων».
Το πρόβλημα, βέβαια, που δεν αναδεικνύεται καθόλου στη χώρα μας, είναι πως η μόνη εγγύηση ενάντια στις ψευδείς ειδήσεις είναι η στήριξη της δημοσιογραφίας και των δημοσιογράφων, καθώς είναι οι μόνοι που μπορούν να ελέγξουν και να διασταυρώσουν τις ειδήσεις που κυκλοφορούν στα κοινωνικά δίκτυα ανεξέλεγκτα. 
Με την κρίση, ωστόσο, του έντυπου Τύπου, τους χιλιάδες ανέργους, τη μη υπογραφή αξιοπρεπούς συλλογικής σύμβασης εργασίας και τις άθλιες εργασιακές συνθήκες σε επιχειρήσεις media, η διάδοση των fake news έχει μετατραπεί σε κύριο προϊόν ενημέρωσης του κοινού.
typologies.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου