http://www.voria.gr
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το 2013, το αεροδρόμιο «Μακεδονία», είχε αύξηση στο αριθμό των επιβατών που διακινήθηκαν από αυτό και οι οποίοι συνολικά ανήλθαν σε 4,4 εκατομμύρια, ενώ οι προβλέψεις για τη νέα χρονιά δίνουν αύξησης της τάξης του 1%-2%.
«Την τελευταία τριετία, προστέθηκαν κάθε έτος, 80.000 – 90.000 επιβάτες στον αριθμό των ταξιδιωτών που πετάνε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οπωσδήποτε η κίνηση θα αυξηθεί με την πραγματοποίηση των νέων πτήσεων που έχουν ανακοινώσει αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair και η Transavia», είπε στη Voria.gr o αερολιμενάρχης Αχίλλειος Τοπούζας.
Η αύξηση κατά 1,78% στη κίνηση το 2013, προήλθε από την αύξηση στους αριθμούς των τουριστών από Ρωσία, Ουκρανία, αλλά και Τουρκία και Ισραήλ, που ήρθαν στη Βόρεια Ελλάδα είτε για διακοπές, είτε για περιηγητικό τουρισμό, ενώ αντίθετα μειώθηκε ο αριθμός των επισκεπτών εντός Σένγκεν.
Πιο συγκεκριμένα, το 2013, ο αριθμός των Ουκρανών που πέταξαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αυξήθηκε κατά 77%, των Ρώσων κατά 18%, των Τούρκων κατά 46%, ενώ ανοδικά κινήθηκε και ο αριθμός των Ισραηλινών με +30%, των Βρετανών με +7% και των Γερμανών με +6%. Στους Κυπρίους, που διαχρονικά δίνουν μεγάλο μέρος της τουριστικής κίνησης στη Θεσσαλονίκη, καταγράφηκε μείωση της τάξης του 15%, που αποδίδεται στις συνθήκες οικονομικής κρίσης που γνωρίζει η κυπριακή οικονομία.
Ο κ. Τοπούζας, όταν ρωτήθηκε για το γνωστό αίτημα της Turkish Airlines, για δεύτερη πτήση την ημέρα στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Κωνσταντινούπολη, εξήγησε ότι το αίτημα απορρίφθηκε από την κεντρική υπηρεσία ( ΥΠΑ). Η απόρριψη οφείλεται στο ότι το αίτημα της Turkish Airlines, είναι καθ' υπέρβαση των όσων ορίζει η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει, 31 πτήσεις εβδομαδιαίως, από τη μία χώρα στην άλλη. Από πλευράς Τουρκίας, οι πτήσεις έχουν συνολικά φθάσει τις 48 την εβδομάδα ενώ από την Ελλάδα είναι μόλις 18, ενώ δεν έχει ικανοποιηθεί και το αίτημα της Aegean για χρονοθυρίδα στο αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Σε ό,τι αφορά στην ανακοίνωση της Ryanair για τη δημιουργία βάσης και στη Θεσσαλονίκη, για να εξυπηρετούνται προφανώς καλύτερα οι 10 πτήσεις που προγραμματίζει από Απρίλιο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, ημερησίως, αλλά και προς Πίζα και Βαρσοβία, ο κ. Τοπούζας είπε ότι ακόμη δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα για night stop στην ΥΠΑ.
Ωστόσο, να σημειωθεί ότι η δημιουργία βάσης, συνεπάγεται περισσότερα από τη στάθμευση αεροπλάνου στο αεροδρόμιο, καθώς πρέπει να καλυφθούν και οι απαιτήσεις σε συντήρηση και handling. Οπωσδήποτε όμως η αύξηση του αριθμούς των πτήσεων, είναι πολύ σημαντικό και για τον αερολιμένα αλλά και την οικονομία της περιοχής. Κάποιες πολλές χιλιάδες επιπλέον επιβατών προβλέπεται να διακινηθούν με τις πτήσεις της Ryanair από το «Μακεδονία», δίχως να προκληθεί πρόβλημα στην εξυπηρέτησή τους, αφού οι περισσότεροι πελάτες της συγκεκριμένης εταιρείας κάνουν ηλεκτρονικά το check – in.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου