Η «ναρκισσιστική» πλευρά του Faceboοk
Η επιστημονική εργασία που δημοσιεύεται στο περιοδικό επιστημονικό επιστημονικών δημοσιεύσεων «Personality and Individual Differences» καταγράφει την άμεση σύνδεση ανάμεσα στον αριθμό των φίλων που έχει κάποιος στο Facebook και στο βαθμό που κάποιος είναι κοινωνικά ενοχλητικός ναρκισσιστής. Η παρατήρηση αυτή έρχεται να ενισχύσει τον προβληματισμό που έχει καταγραφεί από τους σκεπτικιστές σχετικά με το ρόλο των social media. Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι που είχαν περισσότερους πόντους στο σχετικό ερωτηματολόγιο, είχαν και περισσότερους φίλους στο Facebook, έβαζαν το όνομά τους πιο συχνά σε φωτογραφίες και ενημέρωναν πιο συχνά την προσωπική τους ροή ειδήσεων. Επίσης, καταγράφει την τάση που υπάρχει στους νέους να παθιάζονται με την επιμέλεια της προσωπικής τους εικόνας, την καλλιέργεια εικονικών φιλιών, την άντληση ικανοποίησης από την ψευδαίσθηση δημοφιλίας.
Στην έρευνα καταγράφεται επίσης ότι τα άτομα με τη μεγαλύτερη αποδοχή στα κοινωνικά δίκτυα αντιδρούν κατά βάση πιο επιθετικά στα υποτιμητικά σχόλια και αλλάζουν συχνότερα την φωτογραφία του προφίλ τους. Αρκετές προγενέστερες μελέτες συνέδεαν το ναρκισσισμό με τη χρήση στο Facebook, αλλά και με στοιχεία της ναρκισσιστικής διαταραχής προσωπικότητας. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Δυτικού Ιλινόι μελέτησαν τις συνήθειες που είχαν στο Facebook 294 φοιτητές, επικεντρώνοντας σε δύο στοιχεία ναρκισσιστικής συμπεριφοράς: την επιδειξιομανία και την εκμετάλλευση των άλλων. Στην επιδειξιομανία συμπεριλαμβάνονται η εγωπάθεια, η ματαιοδοξία και το αίσθημα ανωτερότητας. Όσοι είχαν υψηλό σκορ σε αυτούς τους τομείς, ήταν άτομα που ήθελαν συνεχώς να βρίσκονται στο κέντρο της προσοχής. Συχνά, λένε πράγματα που σοκάρουν ή προχωρούν σε πολύ προσωπικές αποκαλύψεις, επειδή δεν αντέχουν στην ιδέα ότι δεν ασχολούνται μαζί τους.
Σύμφωνα με την Κάρολ Κρεγκ, κοινωνικό επιστήμονα και επικεφαλής του Κέντρου Αυτοπεποίθησης και Ευζωίας, οι νέοι στην Βρετανία έχουν αρχίσει και γίνονται περισσότερο ναρκισσιστές και το Facebook είναι μία πλατφόρμα ανάπτυξης αυτής της διαταραχής. «Ο τρόπος με τον οποίο διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά εστιάζει όλο και περισσότερο στο κομμάτι της αυτό-εκτίμησης, στο πώς σε βλέπουν οι άλλοι. Αυτή η μέθοδος διδασκαλίας προέρχεται από τις ΗΠΑ και στο επίκεντρο βρίσκεται το άτομο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου