http://politispierias.blogspot.gr
- Προβληματισμός και σε πολλές περιπτώσεις αγανάκτιση επικρατεί στην Πιερία από την έναρξη λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου.
- Ο προβληματισμός είναι δίκαιος, μιας και πέρα από το αυξημένο κόστος διέλευσης, υπάρχει και το θέμα της ταλαιπωρίας των πολιτών από τις συνεχόμενες στάσεις.
- Οι κινήσεις κατά της λειτουργίας των διοδίων οργανώνονται και μένει να δούμε τις επόμενες κινήσεις.
- Σε σχέση με το παρελθόν έχουμε αρκετά νέα δεδομένα. Ας κάνουμε μία πρώτη ανάλυση ορισμένων καλών και άσχημων δεδομένων που ισχύουν σήμερα.
Ξεκινάμε από τα άσχημα:
α) Στις
προηγούμενες κινητοποιήσεις ενάντια στη λειτουργία των διοδίων, τα έργα
κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου ήταν σε εξέλιξη. Τώρα, είναι σταματημένα
και από ό,τι μπορούμε να συμπεράνουμε για να ξεκινήσει ξανά η κατασκευή
τους μπαίνει σαν προαπαιτούμενο η έναρξη λειτουργίας των διοδίων του
Αιγινίου.
β) Οι
πολιτικές συνθήκες δεν είναι οι πλέον ευνοϊκές. Για όσους δεν θυμούνται
ένας από τους βασικότερους λόγους που ανεστάλλη η λειτουργία των διοδίων
ήταν η αλλαγή Κυβέρνησης. Όσο ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ο κ. Σουφλιάς, παρά
τις κινητοποιήσεις, τις μαύρες σημαίες κλπ, το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο πως
τα διόδια δεν θα λειτουργήσουν. Ακολούθησαν οι εκλογές και η υλοποίηση
της δέσμευσης του κ. Μαγκριώτη στους κατοίκους του Νομού πως δεν
πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια στην Πιερία, δέσμευση που παρά τις
Κασσάνδρες τήρησε.
Σήμερα ο
Γιάννης Μαγκριώτης δεν είναι καν εκλεγμένος βουλευτής και κανείς δεν
δείχνει πρόθυμος πραγματικά να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου στο θέμα των
διοδίων ρισκάροντας τη μη επανέναρξη των έργων.
Στα θετικά στοιχεία:
α) Ο Γιάννης
Μαγκριώτης είχε ψηφίσει Νόμο που έθετε συγκεκριμένο χιλιομετρικό
ελάχιστο όριο για την ύπαρξη διαδοχικών σταθμών διοδίων. Αυτή τη φορά τα
ασφαλιστικά μέτρα που προφανώς θα κατατεθούν κατά της λειτουργίας του
σταθμού πρέπει να πατάνε πάνω σε αυτό το δεδομένο (εκτός και αν ο Νόμος
καταργήθηκε χωρίς να γίνει αυτό αντιληπτό στην Πιερία).
β) Η σύμβαση
προβλέπει ξεκάθαρα πως θα πρέπει να γίνει η τιμολόγηση των διοδίων. Με
βάση των όρων της σύμβασης θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο πέρα από
την άρνηση λειτουργίας των διοδίων , να προταθεί άλλη λύση.
Πιο λογικό
σενάριο είναι πχ. να συνεχίσει να γίνεται η είσπραξη των διοδίων του
Αιγινίου από τα διόδια των Μαλγάρων. Ακόμη και το θέμα για το ποιος
διαχειρίζεται τα τελευταία Κρατικά διόδια μπορεί να μπει σαν πρόταση.
γ) Οι
κινητοποιήσεις θα γίνουν στη Βόρεια Πιερία, όπου αναμένεται μαζικότερη
συμμετοχή πολιτών. Για όσους έχουν καλή μνήμη ξανά, οι περισσότερες
κινητοποιήσεις στα διόδια της Λεπτοκαρυάς δεν μπόρεσαν να συγκεντρώσουν
ούτε καν τριψήφιο αριθμό καταληψιών στα διόδια, παρά το ό,τι μέχρι και
λεωφορεία μπήκαν για την οργάνωση τους (την τελευταία φορά μέχρι και
πολιτικό κόμμα έβαλε λεωφορείο χωρίς όμως θεαματικά αποτελέσματα).
Μία δυναμική
κινητοποίηση μπορεί να δώσει το μήνυμα που απαιτείται. Μία κινητοποίηση
διανθισμένη με πολλές απειλές, συνθήματα και 40 - 50 άτομα να
συμμετάχουν, θα έχει για άλλη μία φορά τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Όλα δείχνουν πως ο χειμώνας στην Πιερία τώρα αρχίζει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου