Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Και η παλιά σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα στα σχέδια τουριστικής αξιοποίησης του ΟΣΕ



Στον εναλλακτικό τουρισμό ποντάρει ο ΟΣΕ για να βρει έσοδα

Στον εναλλακτικό τουρισμό ποντάρει ο ΟΣΕ για να βρει έσοδα
  • Προτάσεις για τουριστική εκμετάλλευση παλαιών γραμμών εξετάζει ο ΟΣΕ. Ορισμένες από τις γραμμές που θα μπορούσαν να αποδώσουν σημαντικά έσοδα στον ΟΣΕ από την τουριστική εκμετάλλευσή τους είναι:
  • H γραμμή Αθηνών - Κορίνθου - Άργους - Ναυπλίου παρουσιάζει τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον, καθώς στην περιοχή υπάρχουν μοναδικά μνημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος όπως οι Μυκήνες, η Τίρυνθα, η Ακρόπολη Άργους και η Επίδαυρος που κάθε χρόνο γίνονται πόλος έλξης εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών. Επιπλέον, εξυπηρετείται η διακίνηση των προϊόντων, μίας εκ των πλέον πλουτοφόρων περιοχών της χώρας.
  • Στην Πελοπόννησο οι τουρίστες που καταφθάνουν οδικώς ή με κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο θα μπορούν να κάνουν τον γύρο του Μοριά με τρένο, ξεκινώντας από την Ολυμπία, διασχίζοντας τις ακτές της Κυπαρισσίας, περνώντας από την Καλαμάτα, ταξιδεύοντας στην ορεινή Αρκαδία και καταλήγοντας στο λιμάνι του Ναυπλίου.

Στον εναλλακτικό τουρισμό ποντάρει ο ΟΣΕ για να βρει έσοδα
  • Στη Θεσσαλία, προτείνεται η διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτιστικής, σιδηροδρομικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα και η αναβάθμισή της σε μουσειακό - τουριστικό κέντρο για την ιστορία και τεχνολογία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και η υλοποίηση, αρχικά, τοπικών δρομολογίων «Λάρισα - Πλαταμώνας» και εν συνεχεία όλης της προαστιακής γραμμής «Θεσσαλονίκη - Λάρισα» μέσω των παλαιών χαράξεων «Αιγίνιο - Κορινός», «Παντελεήμονας - Πλαταμώνας - Νέοι Πόροι» & «Ραψάνη - Ευαγγελισμός».
  • Η σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα, η οποία δεν λειτουργεί, καθώς κατασκευάστηκε παράλληλα η ηλεκτροκίνητη σύγχρονη διπλή γραμμή, έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα και είναι έντονο το αίτημα των τοπικών φορέων για την επαναλειτουργία της. Η παλαιά γραμμή Πλαταμώνα ανακηρύχθηκε ιστορικός τόπος με υπουργική απόφαση του 2002, τα κτίρια που συνθέτουν τον σιδηροδρομικό σταθμό Πλαταμώνα χαρακτηρίστηκαν μνημεία, όπως και η σήραγγα, οι γέφυρες και ο μηχανολογικός εξοπλισμός. Έχει φυσική ομορφιά και μαζί με το κάστρο του Πλαταμώνα συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό, που μπορεί να αξιοποιηθεί τουριστικά, χωρίς να αλλάξει η χρήση της γραμμής, όπως υποστηρίζουν φίλοι του σιδηροδρόμου.

Στον εναλλακτικό τουρισμό ποντάρει ο ΟΣΕ για να βρει έσοδα
Σήμερα, οι πιο γνωστές διαδρομές που λειτουργούν μόνο την τουριστική περίοδο είναι η γραμμή του Οδοντωτού στα Καλάβρυτα που εγκαινιάστηκε το 1895, το τρενάκι του Πηλίου, καθώς και το δρομολόγιο Κατάκολο-Ολυμπία.
Ποδηλατικός τουρισμόςΟ ποδηλατικός τουρισμός κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ευρώπη έναντι άλλων μορφών τουρισμού.
Πρόκειται για μια δράση που ειδικά στην Ελλάδα θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη μετατροπή εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατικές διαδρομές.
Εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο που οι σιδηροδρομικές γραμμές πλέον παραμένουν ανενεργές αναβιώνει το ενδιαφέρον που προϋπήρχε προκειμένου οι γραμμές αυτές να αξιοποιηθούν μέσω συνεργειών με τους δήμους, τον ΟΣΕ αλλά και ιδιώτες επενδυτές. Πεδίο εφαρμογής του τρενοποδηλάτου, σύμφωνα με τον κ. Βλαστό, μπορεί ν' αποτελέσει ένα δίκτυο 306 χλμ.
Οι καταρχήν διατιθέμενες γραμμές είναι οι εξής:
  • Ν. Ζίχνη - αρχ. Αμφίπολη 24 χλμ.
  • Τέμπη - Πλαταμώνας - Λιτόχωρο 46 χλμ.
  • Κρυονέρι - Αγρίνιο 60 χλμ.
  • Τιθορέα - Λιανοκλάδι 54 χλμ.
  • Κόρινθος - Κιάτο 21 χλμ.
  • Βαρθολομιό - Κυλλήνη 16 χλμ.
  • Βαρθολομιό - Κάστρο 10 χλμ.
  • Καλό Νερό - Κυπαρισσία 30 χλμ.
  • Μέγαρα - Κακιά Σκάλα 9 χλμ.
  • Αγ. Θεόδωροι - Ισθμός - Κόρινθος 30 χλμ.
  • Λεύκτρο - Μεγαλόπολη 6 χλμ.
Πηγή: imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου