Η 27η Σεπ έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού το 1970. Κύριος στόχος της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού είναι η ανάδειξη της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και πολιτικής συμβολής του τουρισμού στην ευδαιμονία της διεθνούς κοινότητας. Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού 2021 είναι «Τουρισμός για την ανάκαμψη χωρίς αποκλεισμούς».
Ο ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ είναι αγροτικό επάγγελμα, που ασκείται ΜΟΝΟ από αγρότες. Τα αγροτικά επαγγέλματα είναι η γεωργία, η κτηνοτροφία, η αλιεία και η δασοπονία, και ΜΟΝΟ συμπληρωματικά (όχι αποκλειστικά, ούτε κυρίαρχα …) η παραγωγή ενέργειας, η μεταποίηση & εμπορία της δικιάς αποκλειστικά παραγωγής και ο αγροτουρισμός.
Δηλαδή, ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ είναι η παροχή τουριστικών υπηρεσιών (εστίαση, διαμονή, ξενάγηση, συμμετοχή κλπ) απόΑΓΡΟΤΕΣ στις εγκαταστάσεις τους σε φιλοξενούμενους …
Τουρισμός Υπαίθρου είναι μια επιχειρηματική μορφή Ειδικής Μορφής Τουρισμού ο οποίος αναπτύσσεται στην ύπαιθρο, έχει ίσως αρκετά στοιχεία που μοιάζουν με την ζωή στην ύπαιθρο, αλλά ΔΕΝ προσφέρονται από επαγγελματία αγρότη ….
Για τον Τουρισμό λειτουργούν εξειδικευμένα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα & Πανεπιστημιακές Σχολές, καθώς και πληθώρα ιδιωτικών επιχειρηματικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Για τον Αγροτουρισμό, ως αγροτικό επάγγελμα, ΔΕΝ λειτουργούν γνωστές σχολές.
Με μια επιστημονική διαστροφή, ως εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούν κάποιοι ανεγκέφαλοι καρεκλοκένταυροι μόνο ότι γίνεται:
Από όσες παιδαγωγικές μεθόδους εντοπίσθηκαν σε διάφορες πηγές καταγράφηκαν: 1. Η Εισήγηση – διάλεξη, 2. Η Επίδειξη, 3. Η Διήγηση, 4. Η Ατομική μελέτη, 5. Η Παρακολούθηση διδασκαλιών, 6. Ο διάλογος, 7. Η μαιευτική (κατευθύνεται από το δάσκαλο), 8. Οι ερωταποκρίσεις, 9. Ο ελεύθερος διάλογος, 10. Το στρογγυλό τραπέζι-πάνελ, 11. Η ιδεοθύελλα-brain storming, 12. Διερευνητική μέθοδος, 13. Μελέτη περίπτωσης, 14. «Λύση προβλήματος», 15. Λήψη απόφασης (Συμβούλια), 16. Σχέδια εργασίας (μέθοδος project), 17. Ομάδες εργασίας μαθητών, 18. Μικροδιδασκαλία, 19. Η Προσομοίωση, 20. Τα Παιχνίδια ρόλων, 21. Η βιωματική μάθηση, 22. Η μέθοδος project, 23. Η λύση προβλήματος, 24. Οι ομάδες εργασίας, 25. Η πειραματική μέθοδος, 26. Η δραματοποίηση, 27. Η μίμηση ρόλων, 28. Το παιγνίδι, 29. Η έρευνα, 30. Εκπαιδευτικές επισκέψεις, 31. Συνεντεύξεις με επιστήμονες, καλλιτέχνες, πολιτικούς κλπ, 32. Η διδασκαλία με ηλεκτρονικά μέσα, 33. Η θεατρική παράσταση, 34. Η δραματοποίηση, 35. Οι ομάδες συνάντησης, 36. Η Συμβουλευτική, 37. Η κριτική διδασκαλία & 38. Ο κριτικός στοχασμός-reflection.
Αλλά πουθενά ΔΕΝ εντοπίσαμε την ΜΑΘΗΤΕΙΑ …, την Μαθητεία σε αγρόκτημα. Πιθανόν οι αστοί θεωρούν την ΜΑΘΗΤΕΙΑ ανυπόληπτη παιδαγωγική μέθοδο, ή προσπαθούν να αποστασιοποιήσουν τα νεότερα μέλη της κοινωνίας από τις αρχές και την ηθική της τοπικής αγροτικής κοινωνίας, που είναι ενσωματωμένες στην τοπική εκπαίδευση όταν γίνεται με την μέθοδο της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ! …
Η κα Μάγδα Κοντογιάννη, κτηνοτρόφος, γραμματέας του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Περιφέρειας Αττικής (6932094231) διευκρινίζει: Αγρότης ΔΕΝ είναι επάγγελμα, είναι τρόπος ζωής. Ο Αγρότης είναι ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ του περιβάλλοντος (φυσικού, πολιτιστικού, οικονομικού, κοινωνικού κλπ). Ο Αγρότης είναι «πολυεργαλείο». Ξέρει την λειτουργία της φύσης για να την φροντίσει. Ξέρει από πρώτες βοήθειες μόνος μέσα στην αραιοκατοικημένη ύπαιθρο. Ξέρει από πλήρη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων. Ξέρει από διαχείριση, ως επιχειρηματίας. Καταλαβαίνει από φορολογικά & Λογιστικά (! …). Κάνει επενδύσεις. Διαπραγματεύεται τις τιμές πώλησης της αγροτικής παραγωγής και των αγροτικών υπηρεσιών του (αγροτουρισμός κλπ). Ξέρει από συντήρηση των μηχανικών εργαλείων του. Ξέρει από απλές υδραυλικές εργασίες. Μπορεί να κάνει απλές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις. Έχει ακόμα και μια μικρή ηλεκτροκόληση. Μπορεί να χειριστεί τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα. Εντοπίζει όλες τις απαραίτητες παραμέτρους για την υγεία και ανάπτυξη φυτών & ζώων. Πρέπει να μπορεί να συνεργαστεί σε τοπικό επίπεδο για δημιουργία μεγεθών κλίμακος. Πρέπει ναπαρακολουθεί τις εξελίξεις στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Υποστηρίζει την τοπική διατροφική αυτάρκεια. Συμμετέχει ενεργά στην Τοπική Ανάπτυξη. Μπορεί να παράγει-μεταποιεί την τροφή του (Οικοτεχνία κλπ). Η σήμερα λεγόμενη «Κυκλική Οικονομία» είναι βασικό αξίωμα της ύπαρξής του αγρότη. ΖΕΙ και ΕΓΑΖΕΤΑΙ 365 μέρες τον χρόνο, 7 ημέρες της εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα. Η μονάδα εργασίας στον αγροτικό κόσμο είναι η οικογένεια (με 80% μη αμειβόμενη εργασία. EUROSTAT) και όχι ο «επιβληθείς» από τους αστούς 8ωρος εργάτης. Ο Αγρότης ζει μέσα ή δίπλα στην εκμετάλλευσή του. Ο Αγρότης είναι «σχεδόν» ενσωματωμένος στην ελληνική γη ….
Τώρα τελευταία ο σεβαστός φίλος Κώστας με ενημέρωσε ότιφέτος (2021-22) θα λειτουργήσει σε ΔΙΕΚ στην Δυτική Μακεδονία η ειδικότητα «Τεχνικός Αγροτουρισμού» στην Ομάδα Προσανατολισμού «Επαγγέλματα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας». Στο αναλυτικό πρόγραμμα της ειδικότητας «Τεχνικός Αγροτουρισμού»εντοπίζουμε:
• Ίδρυση και διοίκηση αμιγώς αγροτουριστικής μονάδας(ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ έννοια, ΔΕΝ υπάρχει «αμιγώς αγροτουριστική μονάδα» Υπάρχουν ΜΟΝΟ χώροι φιλοξενίας σε αγροικία. Και μάλιστα σε ποσότητα που δεν θα αλλοιώνει το περιβάλλον απόαγροικία, κατοικία αγρότη. Αγροτουριστική μονάδα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ. Είναι υφαρπαγή ενός καθαρά αγροτικού επαγγέλματος από «επιχειρηματίες αγροτουρισμού!!! …»).
• Ανάδειξη και ενίσχυση του γαστρονομικού τουρισμού μέσω της αξιοποίησης τοπικών προϊόντων. (Ο Γαστρονομικός Τουρισμός ΔΕΝ είναι Αγροτουρισμός. Είναι μια μορφή Ειδικής Μορφής Τουρισμού).
Τα παραπάνω προκλήθηκαν με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, 27 Σεπ. Ο κ Γ. Τάσιος, ΠρόεδροςΠανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων-ΠΟΞ δήλωσε: «Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού βρίσκει την Ελλάδα στο βάθρο του νικητή της φετινής σεζόν. Το ελληνικό ξενοδοχείο αποδείχθηκε η ήρεμη δύναμη μιας μεγάλης εθνικής επιτυχίας. Καταφέραμε να ανοίξει ο τουρισμός με ασφάλεια για όλους και πετύχαμε να έχουμε μια σεζόν που ξεπέρασε τις προβλέψεις, καθιστώντας απόλυτα ρεαλιστικό τον στόχο για τουριστικά έσοδα στο 50% των αντίστοιχων του 2019. Ο τουρισμός και το ξενοδοχείο απέδειξαν για μια ακόμη φορά τη μεγάλη θετική συνεισφορά τους στην οικονομία και στην κοινωνία, ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες».
Με μόνο 7% των συνολικών εξόδων των ελληνικών ξενοδοχείων να διοχετεύονται σε ελληνικά προϊόντα-υπηρεσίες(2017, PwC), ενώ στην γειτονική Ιταλία οι Ιταλοί ξενοδόχοι διαθέτουν το 70% σε Ιταλικά προϊόντα, ΔΕΝ μοιάζει να υποστηρίζει ο ελληνικός τουρισμός την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Περισσότερο μοιάζει να κάνουν αποικιοκρατικής μορφής business στην Ελλάδα κάποιοι επιχειρηματίες τουρισμού ….
Ο τουρισμός συμβάλει στην ανάκαμψη όταν χρησιμοποιεί τοπικά προϊόντα-υπηρεσίες.
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, ΑγροΝέα, 6998282382
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου