Πρόκειται για λεύκωμα 112 σελίδων που υπογράφει ο ερευνητής στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου Άντριου Νάχουμ και εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αγγλία.
Περιλαμβάνει ιστορικές φωτογραφίες από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες του περασμένου αιώνα μέχρι τα σημερινά υπερσύγχρονα μοντέλα, καθώς και ένα περιεκτικό κείμενο με το βιογραφικό κάθε μοντέλου.
Εν αρχή ην η Φόρντ (Ford). Το 1908 ο Χένρυ Φορντ (1863 - 1947) ήταν ο πρωτοπόρος μηχανικός ο οποίος είχε εκπαιδευθεί στο Ντητρόϊτ των ΗΠΑ και ήθελε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για τις ανάγκες των ανθρώπων της υπαίθρου.
Το ευέλικτο Model T διέθετε ένα επαρκές για την εποχή σύστημα ανάρτησης συμβατό με τους αγροτικούς δρόμους των ΗΠΑ. Πολύ σύντομα έγινε «ο άνθρωπος που ανέβασε την Αμερική στους 4 τροχούς».
Ο Βρετανός Xέρμπερτ Άουστιν (1866- 1941) δημιούργησε ένα μικρό και φθηνό αυτοκίνητο, παρά τους φόβους των συνδιευθυντών της εταιρείας του ότι αυτό θα σήμανε μικρά κέρδη.
Το Austin Seven έκανε την εμφάνισή του το 1922 με υδρόψυκτο, τετρακύλινδρο κινητήρα, φρένα και στους τέσσερις τροχούς και καμπίνα επιβατών με οροφή - αν ο πελάτης το επιθυμούσε.
Ο 22χρονος Γάλλος Αντρέ Σιτροέν (Andre Citroen, 1878- 1935) κατασκεύασε το πρώτο γρανάζι με οδόντωση σε σχήμα V. O Σιτροέν μετέτρεψε ένα εργοστάσιο πυρομαχικών του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε εργοστάσιο αυτοκινήτων, καινοτομώντας με το να βάλει τον κινητήρα στο εμπρόσθιο μέρος, γιατί «όταν πετάς ένα σφυρί η κεφαλή πηγαίνει εμπρός και η λαβή πίσω».
Στη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η Bayerische Motoren Werke, η περίφημη BMW, είχε αρχίσει να κατασκευάζει κινητήρες αεροσκαφών για να στραφεί μετά τον Πόλεμο στην παραγωγή αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.
Η BMW 328 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με άκαμπτο σασί ορθογωνικής διατομής και πρωτότυπο εξακύλινδρο κινητήρα. Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο όλη η τεχνολογία πέρασε στην εταιρεία αεροπλάνων Μρίστολ, η οποία χρεοκόπησε, ενώ άλλος κλάδος εξελίχθηκε έως σήμερα.
Το περίφημο Βολκσβάγκεν -το «αυτοκίνητο του λαού»- γεννήθηκε στη φαντασία του Αδόλφου Χίτλερ και του Ferdinand Porsche ( 1875- 1951). Τα πρώτα κομμάτια κατασκευάστηκαν στη ναζιστική Γερμανία το 1938.
Η κανονική παραγωγή ξεκίνησε το 1946 και ο τελευταίος «Σκαραβαίος» (Βeetle) βγήκε από το εργοστάσιο της VW στο Μεξικό το 2003. Συνολικά στον κόσμο παρήχθησαν 21 εκατομμύρια μονάδες, γεγονός που καθιστά το αυτοκίνητο αυτό το πιο ευπώλητο όλων των εποχών.
Ο Σοϊχίρι Τογιότα, πρόεδρος της Ιαπωνικής εταιρείας Toyota, πρόβλεψε πριν από λίγα μόλις χρόνια ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η υπερθέρμανση του πλανήτη θα ήταν τα μεγαλύτερα προβλήματα του πλανήτη, γι’ αυτό έφτιαξε το υβριδικό Toyota Prius που χρησιμοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης μαζί με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια συστοιχία με μπαταρίες που του επιτρέπουν να κινείται με ηλεκτρισμό.
Και ποιό ήταν το τετράτροχο που θα μπορούσε να αλλάξει την Ελλάδα;
Ήταν το φθηνό Pony. Οι αδελφοί Κοντογούρη το 1956 ίδρυσαν στη Θεσσαλονίκη τη ΦΑΡΚΟ ΑΕ με συμμέτοχο την μεσουρανούσα Κράϊσλερ των ΗΠΑ. Σε συνεργασία με την Chrysler παρήγαγε το πρώτο αυτοκίνητο στην χώρα μας το Φάρμομπιλ και έκανε εξαγωγές στην Πορτογαλία.
Στην Ελλάδα δεν κατάφερε να πάρει… άδεια και η κορυφαία αμερικανική εταιρεία αποχώρησε.
Το 1962 οι αδελφοί Κοντογούρη εξέλιξαν το μοντέλο κατασκευάζοντας το θρυλικό Pony, που πούλησε 40.000 οχήματα στην Ελλάδα και προχώρησε σε εξαγωγές σε 14 χώρες - αφού πήρε άδεια ως νέα εταιρεία NAMCO (National Motor Company- Εθνική Αυτοκινητοβιομηχανία).
Αλλά το 1995 έκλεισε μετά από περιπετειώδεις διαδικασίες: Το 1981 ζήτησε να πραγματοποιήσει μια μεγάλη επένδυση στο Κιλκίς που δεν ολοκληρώθηκε λόγω αντιτιθεμένων συμφερόντων εισαγωγέων και γραφειοκρατικών εμποδίων από τράπεζες κλπ κλπ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου