«Απαγορευτικές» οι προϋποθέσεις του Προεδρικού Διατάγματος
- Στις τέσσερις προσπάθειες διαγωνισμού και ανάθεσης που ξεκίνησαν από τον Φεβρουάριο του 2021, δεν υπήρξε ενδιαφέρον για το σύνολο των ναυαγοσωστικών πύργων του Δήμου Κατερίνης
Δέσμιος του Προεδρικού Διατάγματος Π.Δ. 71/2020 που υπαγορεύει τους όρους και τις προϋποθέσειςναυαγοσωστικής κάλυψης των ακτών είναι ο Δήμος Κατερίνης, καθώς και μια σειρά ακόμη παραλιακών και νησιωτικών Δήμων της χώρας που πλέον αδυνατούν να βρουν εταιρείες που πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
Από πολύ νωρίς, ο Δήμος, καθώς και η Ένωση Ναυαγοσωστικών Σχολών είχαν ενημερώσει τους αρμόδιους φορείς για τα προβλήματα που δημιουργούσε το νέο Προεδρικό Διάταγμα.
Οι αιτίες που προκαλούν το πρόβλημα σε σειρά παραλιακών και νησιωτικών δήμων σε όλη τη χώρα, είναι συγκεκριμένες:
-Οι «απαγορευτικές» προϋποθέσεις που έθεσε το Προεδρικό Διάταγμα στις ναυαγοσωστικές εταιρείες για την κάλυψη των πολυσύχναστων ακτών, αφού ήταν αδύνατον να ανταποκριθούν σε ανθρώπινο δυναμικό και σε εξοπλισμό. Οι ναυαγοσωστικές σχολές λόγω του Covid-19 τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας με αποτέλεσμα να μην διενεργούνται εξετάσεις και να δημιουργείται έλλειψη πιστοποιημένων ναυαγοσωστών σε όλη τη χώρα. Το συγκεκριμένο ζήτημα με τροπολογία «ξεπεράστηκε» μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά δεν έλυσε το πρόβλημα.
-Πέρα από την έλλειψη πιστοποιημένων ναυαγοσωστών, οι εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν την ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών θα έπρεπε να διαθέτουν και τον ανάλογο εξοπλισμό. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, για την περίπτωση των ακτών του Δήμου Κατερίνης, ο εξοπλισμός που απαιτείται για τους 18 πύργους των ακτών της Κατερίνης κατ’ ελάχιστον είναι: 18 ναυαγοσώστες, δύο χειριστές σκαφών, ένας συντονιστής – επόπτης, δύο ναυαγοσώστες που θα συνοδεύουν τους χειριστές στα σκάφη, ένα τζετ σκι και δυο φουσκωτά σκάφη 5 μέτρων (συν το προσωπικό που απαιτείται για την κάλυψη αδειών, ρεπό των ναυαγοσωστών και του λοιπού προσωπικού που στελεχώνουν τους ναυαγοσωστικούς πύργους)
Όπως ήταν λογικό –κάτι που επισήμανε εγκαίρως ο Δήμος Κατερίνης και στο αρμόδιο υπουργείο- ήταν αδύνατον να υπάρξει εταιρεία που θα κάλυπτε όλες τις προϋποθέσεις για την περιοχή μας. Στις τέσσερις προσπάθειες διαγωνισμού και ανάθεσης, δεν υπήρξε ενδιαφέρον για το σύνολο των ναυαγοσωστικών πύργων, μιας και το πρόβλημα τελικά δεν ήταν μόνο η έλλειψη πιστοποιημένου προσωπικού, αλλά η αδυναμία διάθεσης εξοπλισμού για το σύνολο των πύργων στις ακτές μας.
Σε ότι αφορά την απορριπτική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την στελέχωση των ναυαγοσωστικών πύργων στις ακτές του Δήμου Κατερίνης, δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης και ειδικά «ανέξοδης κριτικής» από όσους δεν γνωρίζουν ή ακόμα χειρότερα, κάνουν πως δεν γνωρίζουν. Οι δημότες και οι φορείς τουρισμού, αντιλαμβάνονται ότι από πλευράς Δήμου έγιναν όλες οι δυνατές και απαιτούμενες ενέργειες από το νόμο, πάντα με στόχο τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας, την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους επισκέπτες των ακτών μας και την διατήρηση των γαλάζιων σημαιών. Αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση, ώστε και αυτό το πρόβλημα να επιλυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η ανατροπή του σχεδιασμού του Δήμου και η ακύρωσημιας σειράς προσπαθειών που είχαν ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο του 2021, είναι αναμφίβολα μια δύσκοληεξέλιξη, απόρροια αποφάσεων και πρωτοβουλιών, που δεν λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά δεδομένα και τις εδώ και μήνες κατατεθειμένες ενστάσεις της ΚΕΔΕ.
Αναλυτικά η διαδικασία για την κάλυψη των ναυαγοσωστικών αναγκών η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2021 από την Αντιδημαρχία Πρασίνου και Περιβάλλοντος ήταν η εξής:
«Η εξάντληση όλων των διαδικασιών που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία για την ανάδειξη αναδόχου στο σύνολο της μελέτης, είναι δεδομένη από πλευράς Δήμου Κατερίνης», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Πρασίνου και Περιβάλλοντος. Ο κ. Ιωάννης Μπεϊνάς τόνισε ότι «οι περιορισμοί και οι δυσκολίες που προέκυψαν λόγω των έκτακτων μέτρων όπως: κλειστές ναυαγοσωστικές σχολές, μειωμένος αριθμός ναυαγοσωστών, χειριστών σκαφών κλπ, νέος αυξημένος απαιτούμενος εξοπλισμός (μηχανοκίνητος και μη) βάσει του ΠΔ 71/2020, καθώς και μεγάλος αριθμός των πόστων τόσο του απαιτούμενου μηχανοκίνητου αλλά και λοιπού εξοπλισμού για κάθε ναυαγοσώστη, δημιούργησαν πολλαπλά και αλυσιδωτά προβλήματα στην ανάδειξη αναδόχου χωρίς υπαιτιότητα του Δήμου Κατερίνης.»
Ο κ. Μπεϊνάς, κατέστησε σαφές ότι από πλευράς Δήμου έγιναν όλες οι δυνατές και απαιτούμενες ενέργειες από το νόμο, πάντα με στόχο τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας, υπογραμμίζοντας ότι ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα κόστους, αφού για τον Δήμο η ανθρώπινη ζωή, δεν μπαίνει στη ζυγαριά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου