Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Με αφετηρία τα 22 λεπτά στήνεται το σκηνικό στο σκληρό σιτάρι

http://www.agronews.gr


Την κρυφή του υπεραξία καλείται να αναζητήσει για μια ακόμη φορά το ελληνικό σκληρό σιτάρι, σε μια διεθνοποιημένη αγορά, όπου τίποτα δεν χαρίζεται και τα πάντα κατακτώνται. «Ναρκωμένο» από την πολυετή λειτουργία υπό τη «σκέπη» των Ενώσεων και με την εγχώρια αγορά να μην έχει βρει ακόμα το βηματισμό της, ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα της ελληνικής γης, παραμένει έρμαιο των διαθέσεων κάποιων μεγαλεμπόρων που νοιάζονται μόνο για το εφήμερο κέρδος και όχι για την τύχη του παραγωγού και το μέλλον της καλλιέργειας.
To ραντεβού των παραγωγών με την αγορά μοιάζει περισσότερο με τυχαία συνάντηση παρά με οργανωμένη διαδικασία όπου ο καθένας ξέρει τι παράγει, για ποιόν και σε τι ποιότητες.
Έτσι με τα’ αλώνια να αρχίζουν σε λίγες μέρες, αρχικά από τις νοτιότερες περιοχές της χώρας, το ραντεβού των παραγωγών με την αγορά μοιάζει περισσότερο με τυχαία συνάντηση παρά με οργανωμένη διαδικασία όπου ο καθένας ξέρει τι παράγει, για ποιόν και σε τι ποιότητες και γνωρίζει εκ των προτέρων την τύχη που θα έχει το προϊόν του. Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί σοβαρά για την διαφοροποίηση της ποιότητας, με αποτέλεσμα, ακόμα και τα άριστης ποιότητας ελληνικά σκληρά σιτάρια να συγκεντρώνονται στην πορεία στις ίδιες αποθήκες με τις υποβαθισμένες ποσότητες άλλων περιοχών ή παραγωγών και η συζήτηση για την τιμή να αφορά σε έναν γενικό μέσο όρο, όπου κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις πραγματικές υπεραξίες της εγχώριας παραγωγής.

 Ο Ιούνιος είναι πολύ αργά για να αλλάξει θεαματικά την κατάσταση στην εγχώρια αγορά σκληρού σίτου. Αντίθετα, η υπερπροσφορά των ημερών και η δυνατότητα του εμπορίου να προσαρμόζεται κάθε φορά στις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο ουσιαστικής διαπραγμάτευσης στον παραγωγό, εκτός και αν έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει μόνος του και με σωστές υποδομές το προϊόν του, επιδιώκοντας, έστω και τμηματικά την καλύτερη στιγμή για τη διάθεση της παραγωγής του.

Η άλλη λύση, είναι όπως πάντα, η παράδοση του προϊόντος με ανοιχτή τιμή, κάτι που συνηθίζεται πολύ τα τελευταία χρόνια, μόνο που εδώ ο κίνδυνος είναι, είτε να φοβηθεί κάποια στιγμή και να «κλείσει τα μάτια», είτε να μείνει πολύ πίσω και να υποστεί μεγάλη χρηματοοικονομική επιβάρυνση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου