Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΟΟΣΑ, εάν το βασικό «καλάθι» αγαθών στην Ελλάδα κοστίζει 100 ευρώ, στη Γερμανία, όπου το μέσο εισόδημα είναι υπερδιπλάσιο, το αντίστοιχο κόστος είναι μόλις 110 ευρώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο 111 ευρώ, στην Αυστρία 114 ευρώ και στο Λουξεμβούργο 132 ευρώ.
Στον αντίποδα, το ίδιο «καλάθι» κοστίζει 76 ευρώ στην Τουρκία, 92 ευρώ στην Σλοβενία, και 93 ευρώ στην Πορτογαλία.
Η εξήγηση; Κλειστά επαγγέλματα και ανταγωνισμός, στην πραγματικότητα δεν «άνοιξαν» ποτέ, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΔΝΤ και της Κομισιόν. Είναι χαρακτηριστικό ότι όπου έγιναν προσπάθειες (π.χ. βρεφικό γάλα), τα αποτελέσματα ήταν άμεσα και κάτι παραπάνω από εμφανή.
Στο μεταξύ, οι παραγωγοί φωνάζουν για το αυξημένο κόστος και οι καταναλωτικές οργανώσεις για τα «παιχνίδια» των πολυεθνικών στο ράφι. Γι’ αυτό το υπουργείο Ανάπτυξης μελετά, μεταξύ άλλων, την απελευθέρωση του καθεστώτος των προσφορών και των εκπτώσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου