Αποκλειστική ανταπόκριση του δημοσιογράφου Νίκου Κολίτση
Λατρεύουμε την ελληνική μυθολογία και ο Ηρακλής, με τους Άθλους του, είναι ένα απ’ τα αγαπημένα «κεφάλαια» των παιδικών μας χρόνων, οπότε το Θεματικό Πάρκο του Ημίθεου, στο Κέντρο της Θεσσαλονίκης, αποτέλεσε μια ιδανική ευκαιρία για ένα «Μουσειακό refresh» στις μυθολογικές μας γνώσεις, με την αντίστοιχη φωτογραφική αποτύπωσή τους.
Πιο συγκεκριμένα, τo Θεματικό Πάρκο του Ηρακλή τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και μετά τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα θα ταξιδέψει σ’ όλο τον κόσμο,
καταδεικνύοντας περίτρανα ότι η μυθολογία είναι συστατικό στοιχείο της ιστορίας, της παράδοσης και της κουλτούρας μας. Άλλωστε, η γνώση και η εκπαίδευση, επιτελούν πιο αποτελεσματικά τον ρόλο τους, όταν συνδυάζονται με ψυχαγωγικό τρόπο, για μικρούς και μεγάλους.
Στην είσοδο του Πάρκου, πάντως, συμπλεύσαμε με τους «ανυπόμονους» μαθητές και τις «ανυπόμονες» μαθήτριες της πρώτης τάξης ενός δημοτικού σχολείου της Δυτικής Θεσσαλονίκης και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους και μοιραστήκαμε την απολαυστική ξενάγηση-βιωματικό ταξίδι, μέσω του δρόμου της Αρετής.
Με τη βοήθεια εναλλασσόμενων ξεναγών, τις Αμαζόνες και τους Καβείρους, με εντυπωσιακά κοστούμια, πιάνουμε το νήμα της ιστορίας από την Αρχή της Μυθολογίας, από το Χάος μέχρι και τη Γέννηση του Ηρακλή. Η εικονογράφηση του κάθε άθλου είναι μοναδική, ενώ ο επιτραπέζιος τρισδιάστατος χάρτης, με όλα τα σημεία της Γης που έδρασε ο Ηρακλής, μέχρι την τελική αυτοκάθαρσή του, μας οδηγεί στη Γαλαξιακή αίθουσα, μέσω οπτικοποιημένης παρουσίασης. Κεντρικό πρόσωπο ήταν ο... Κέρβερος (Γιάννης Σερβετάς), με μια εκσυγχρονισμένη χιουμοριστική οπτική, που μας «χάρισε» την «αόρατη» ιδιότητα, για να μη φοβηθούμε στη... θέα των Άθλων.
Η τεράστια αίθουσα των Άθλων, στη συνέχεια, με όλα τα κατορθώματα του Ηρακλή στο φυσικό τους περιβάλλον, τα «τέρατα» και τα σχεδόν ολοζώντανα θηρία, με κίνηση και ήχο, λειτούργησε ακόμη περισσότερο απενοχοποιητικά για την έννοια του Μουσείου, αυτή καθ’ αυτή, όπως δυστυχώς έχει αποτυπωθεί στο μυαλό και συνείδηση των παιδιών αλλά και των ενηλίκων, στην πλειοψηφία τους, στην Ελλάδα. Η κάθαρση, εν τέλει, επετεύχθη με τη βοήθεια του... Μάντη Τειρεσία, που μας αποκάλυψε τον 13οΆθλο του Ηρακλή, εν μέσω τραγουδιού και χορού, στην τελευταία studio αίθουσα, λίγο πριν την έξοδο.
Highlights:
- ο ίδιος... ο Ηρακλής, στην είσοδο του Πάρκου, καθισμένος... στο ύψος του (2,90 μέτρα, σύμφωνα με τη Μυθολογία)
- Από την Αίθουσα των Άθλων: Το Ελάφι με τα Χρυσά Κέρατα, ο Ταύρος σε μια θαλασσινή παραλία της Κρήτης, η Λερναία Ύδρα, τα αλυσοδεμένα Άγρια Άλογα σ’ ένα μυστηριώδες σκοτεινό κελί και ο εντυπωσιακός Κέρβερος που φυλάει την Πύλη του Άδη.
- Όσοι από τους Αμαζόνες και τους Καβείρους, επέδειξαν αντανακλαστικά προσαρμογής στο λιλιπούτειο ακροατήριό τους και παιδαγωγική προσέγγιση, η οποία καλλιεργείται, αλλά έχει και διακριτά χαρακτηριστικά, που δεν αντανακλούν και δεν εκπέμπονται απ’ όλους τους ανθρώπους (ποιος σας είπε ότι είναι εύκολη η «δουλειά» του δασκάλου, παιδαγωγού, εμψυχωτή;)
More things to do:
- η studio αίθουσα, με τις κερκίδες, προορισμένη, μέσω της γνώσης, να οδηγεί στη διεκπεραίωση του 13oυ Άθλου, με τη βοήθεια του Μάντη Τειρεσία, δεν ήταν κατάλληλα προσαρμοσμένη, στο κειμενικό περιεχόμενό της, στην ηλικιακή ομάδα παιδιών των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, με αποτέλεσμα ν’ αποτελέσει πιο πολύ αφορμή τραγουδιστικής και χορευτικής εκτόνωσης, με τον ίδιο τον Μάντη σε άχαρο ρόλο «animater».
- η χιουμοριστική κατεύθυνση της οπτικοποιημένης παρουσίασης από τον Γιάννη Σερβετά, στο ρόλο του Καβείρου και της συνολικής του κειμενικής παρέμβασης στο Πάρκο, θέτει στο κέντρο της κριτικής και των αντιρρήσεων όλες και όλους που δε συμμερίζονται το αντίστοιχο χιούμορ της τηλεοπτικής εκπομπής, που, συνειδητά ή ασυνείδητα, έχει ως αφόρμηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ειδικά για τις μικρές ηλικίες
- τα συνοδευτικά δώρα των χορηγών του Πάρκου (σακουλάκια με ζυμαρικά, έντυπο με συνταγές, ένα μικρό βιβλίο με τους Άθλους του Ηρακλή και παστέλια, θα μοιράζονταν στους μαθητές και στις μαθήτριες στο σχολείο τους και όχι εκείνη τη στιγμή, γεγονός που δεν ενθουσίασε κανέναν (χώρια που ως «σχολική εικόνα», εν είδει διαφήμισης, εμπεριέχει αρνητικό πρόσημο
Βοnus tip: δωρεάν Parking (μόνο από την Πύλη Εμπορίου, από την Εγνατία, απέναντι από τα Πανεπιστήμια - https://
fairytalesbysapaidousi. blogspot.com/2019/02/ fairytales-13.html#more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου