Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Ερώτηση στη Βουλή της Ελληνικής Λύσης σχετικά με τα συνεχή και μακράς διάρκειας έργα επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Αθήνα στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη

    


Σε ερώτησή του ο Κυριάκος Βελόπουλος, Προέδρος του Κόμματος Ελληνική Λύση και Βουλευτής Β3' Νότιου Τομέα Αθηνών στη Βουλή σχετικά με τα συνεχή και μακράς διάρκειας έργα επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Αθήνα στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη αναφέρονται τα εξής:

 

 

 

Ερώτηση

 

Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3' Νότιου

Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ:Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ:«Συνεχή και μακράς διάρκειας έργα επί της Εθνικής Οδού

Θεσσαλονίκη - Αθήνα στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Κατερίνη»

Κύριε Υπουργέ,

Έχει παρατηρηθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα κι επί σειρά μηνών μέχρι σήμερα να εκτελούνται σε διάφορα σημεία της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Αθήνα κι επί του τμήματος Θεσσαλονίκη - Κατερίνη συνεχείς εργασίες (αμφίδρομες) ή ήπιες παρεμβάσεις επί του οδοστρώματός του και στα πρανή αυτού. Συνέπεια αυτών είναι πρόκληση συνεχών αναγκαστικών εκτροπών επί αυτού του τμήματος, λόγω σύγκλισης των λωρίδων (από τρεις σε μία) πορείας των οχημάτων, και συνεχής επιβράδυνση. Το δε ακόμη πιο δυσχερές για τους οδηγούς αλλά και ασυνήθιστο είναι ότι έχει παρατηρηθεί ή παρατηρείται στο αναφερόμενο τμήμα (και σε μήκος 50 χλμ. επί παραδείγματι) ταυτόχρονα να εκτελούνται εργασίες σε 5-6 σημεία (επί αμφοτέρων κατευθύνσεων). Ακατανόητο επί του θέματος για τους οδηγούς θεωρείται επιπρόσθετα το δεδομένο ότι, όταν λαμβάνουν χώρα εργασίες σε κάποιο σημείο του συγκεκριμένου τμήματος, παρατηρείται ακόμη και κάποια χιλιόμετρα (αντί κάποιων εκατοντάδων μέτρων) προ του σημείου εκτέλεσης των έργων να περιορίζουν (με κώνους π.χ.) τις τρεις λωρίδες σε μία.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεστε όπως μας ενημερώσετε τον αριθμό και το θέμα των έργων που εκτελούνται κατά το τρέχον χρονικό διάστημα επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Κατερίνη (αμφίδρομα), καθώς και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης εκάστου εξ αυτών;
2. Υφίσταται σχεδιασμός εκτέλεσης νέων έργων επί της εν λόγω Εθνικής Οδού το επόμενο χρονικό διάστημα κι αν ναι, ποια θα είναι τα νέα έργα που θα εκκινήσουν;
3. Τι μέλλει γενέσθαι στις σήραγγες της Εθνικής Οδού στο ύψος της Κατερίνης, σχετικά με την ολοκλήρωση των εκεί εργασιών (πυρασφάλειας, φωτισμού, αερισμού κλπ.);

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ



ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 21/02/2024

Του:Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3' Νότιου

Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ:Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ:«Συνεχή και μακράς διάρκειας έργα επί της Εθνικής Οδού

Θεσσαλονίκη - Αθήνα στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Κατερίνη»

Κύριε Υπουργέ,

Έχει παρατηρηθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα κι επί σειρά μηνών μέχρι σήμερα να εκτελούνται σε διάφορα σημεία της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Αθήνα κι επί του τμήματος Θεσσαλονίκη - Κατερίνη συνεχείς εργασίες (αμφίδρομες) ή ήπιες παρεμβάσεις επί του οδοστρώματός του και στα πρανή αυτού. Συνέπεια αυτών είναι πρόκληση συνεχών αναγκαστικών εκτροπών επί αυτού του τμήματος, λόγω σύγκλισης των λωρίδων (από τρεις σε μία) πορείας των οχημάτων, και συνεχής επιβράδυνση. Το δε ακόμη πιο δυσχερές για τους οδηγούς αλλά και ασυνήθιστο είναι ότι έχει παρατηρηθεί ή παρατηρείται στο αναφερόμενο τμήμα (και σε μήκος 50 χλμ. επί παραδείγματι) ταυτόχρονα να εκτελούνται εργασίες σε 5-6 σημεία (επί αμφοτέρων κατευθύνσεων). Ακατανόητο επί του θέματος για τους οδηγούς θεωρείται επιπρόσθετα το δεδομένο ότι, όταν λαμβάνουν χώρα εργασίες σε κάποιο σημείο του συγκεκριμένου τμήματος, παρατηρείται ακόμη και κάποια χιλιόμετρα (αντί κάποιων εκατοντάδων μέτρων) προ του σημείου εκτέλεσης των έργων να περιορίζουν (με κώνους π.χ.) τις τρεις λωρίδες σε μία.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεστε όπως μας ενημερώσετε τον αριθμό και το θέμα των έργων που εκτελούνται κατά το τρέχον χρονικό διάστημα επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη - Κατερίνη (αμφίδρομα), καθώς και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης εκάστου εξ αυτών;
2. Υφίσταται σχεδιασμός εκτέλεσης νέων έργων επί της εν λόγω Εθνικής Οδού το επόμενο χρονικό διάστημα κι αν ναι, ποια θα είναι τα νέα έργα που θα εκκινήσουν;
3. Τι μέλλει γενέσθαι στις σήραγγες της Εθνικής Οδού στο ύψος της Κατερίνης, σχετικά με την ολοκλήρωση των εκεί εργασιών (πυρασφάλειας, φωτισμού, αερισμού κλπ.);

Ο ερωτών Βουλευτής



Απάντηση 


Σε συνέχεια της εν θέματι Ερώτησης, η οποία μας διαβιβάστηκε με το ανωτέρω σχετικό έγγραφο του Τμήματος Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, αναφορικά με τα θέματα που θίγονται σε αυτή και άπτονται των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας μας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οποίες αναφέρεστε αφορούν στην υλοποίηση του προγράμματος ενίσχυσης/ ανακατασκευής υφιστάμενων γεφυρών (ορισμένες εκ των οποίων είναι ήδη μεγάλης ηλικίας) και του Τεχνικού Υπογειοποίησης Κατερίνης, το οποίο εκτελείται κατ’ εντολή, επίβλεψη και χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Η συσσώρευση έργων στην περιοχή μεταξύ Κατερίνης-Κλειδιού οφείλεται στο γεγονός ότι αυτό το τμήμα είναι πολύ παλαιότερο των υπολοίπων του αυτοκινητοδρόμου και ως εκ τούτου χρήζει περισσοτέρων επεμβάσεων αναβάθμισης και ενίσχυσης (γεφυρών κλπ).

Η εκτέλεση των εν λόγω εργασιών, που αποτελούν έργα μείζονος σημασίας, έχουν στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και της Εθνικής Οδού εν γένει, την επέκταση της ζωής των υποδομών, τη διασφάλιση της αντοχής τους, την εξασφάλιση κυκλοφορίας υψηλού επιπέδου και εν τέλει την ασφάλεια των χρηστών, προσφέροντας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προστιθέμενη αξία, όχι μόνο στον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ αλλά και στην ευρύτερη περιοχή εκτέλεσης των έργων, οπότε θα πρέπει να λάβουν τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων, αντιπαρερχόμενων την προσωρινή όχληση κατά τη φάση εκτέλεσής τους.

Σημειώνουμε ότι, οι επιβαλλόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εκτελούμενων έργων καθορίζονται από την εθνική νομοθεσία και τις εθνικές προδιαγραφές και έχουν σκοπό τη διασφάλιση των χρηστών και σε καμία περίπτωση την όχλησή τους ή πολύ περισσότερο την διακινδύνευσή τους. Οι δε προδιαγραφές καθορίζουν επακριβώς την απαραίτητη σήμανση, το μήκος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως επίσης και το διαθέσιμο πλάτος της λωρίδας κυκλοφορίας, προκειμένου η κίνηση των οχημάτων να μη δυσχεραίνεται όχι μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα αλλά και σε φορτηγά μεταφοράς υλικών οποιουδήποτε μήκους οχήματος. Το μήκος των προσωρινών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων είναι πάντα σαφώς μεγαλύτερο από το μήκος της ζώνης έργων για λόγους οδικής ασφάλειας (ορατότητα, καμπυλότητα οδού, οριζοντιογραφία, στροφές, υψομετρικές διαφορές, ήπια προσαρμογή από το πλήρες πλάτος σε μειωμένο πλάτος λόγω έργων και μείωση φαινομένου «λαιμού μπουκαλιού», εξασφάλιση χώρου ασφαλείας εργαζομένων κλπ).

Εξυπακούεται ότι η τήρηση των ρυθμίσεων της τοποθετηθείσας σήμανσης και εν γένει των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους οδηγούς είναι απαραίτητη και υποχρεωτική, προκειμένου να διέλθουν με ασφάλεια από τις περιοχές των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Το τρέχον χρονικό διάστημα, πέραν των εργασιών συνήθους συντήρησης σύμφωνα με τον προγραμματισμό τους, εκτελούνται οι παρακάτω εργασίες στην Π.Ε. Πιερίας:

1. Ενίσχυση γέφυρας 210R (Άνω Διάβαση Αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Μεθώνης Πιερίας), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2024.
2. Ενίσχυση γέφυρας 217ΑR (στην περιοχή Αιγινίου), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός Απριλίου 2024.
3. Ενίσχυση γέφυρας 222BR (στην περιοχή Κλειδιού), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2024.
4. Αποκατάσταση πρανών αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Μεθώνης με αναμενόμενη ολοκλήρωση των εργασιών τον Ιούνιο 2024.
5. Αναβάθμιση Τεχνικού Υπογειοποίησης Κατερίνης. Στο πλαίσιο εργασιών αναβάθμισης της Σήραγγας Κατερίνης (Σήραγγα Τ4) μετά από έλεγχο και καταγραφή σημαντικών ελλείψεων από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων και προκειμένου να μπορέσει η Σήραγγα να αδειοδοτηθεί νομίμως από τη Δ.Α.Σ, σας ενημερώνουμε ότι ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη με αμφιδρόμηση του κλάδου προς Αθήνα. Αναμένεται εντός του Μαρτίου η επανέναρξη των εργασιών, οι οποίες είχαν διακοπεί εν αναμονή της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής οδού Κατερίνης, που θα χρησιμεύσει για την εκτροπή της κυκλοφορίας εκτός της αστικής ζώνης της πόλης.

Για την αναβάθμιση του κλάδου προς Αθήνα, προβλέπεται ολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας στις σήραγγες, διάρκειας 5 εβδομάδων, με εκτροπή όλων των οχημάτων στον Περιφερειακό Κατερίνης.

Μετά τον ολικό αποκλεισμό θα ακολουθήσει η Β’ Φάση των εργασιών διάρκειας 7 μηνών, με απόδοση σε κυκλοφορία του κλάδου της σήραγγας προς Θεσσαλονίκη και εκτροπή της κίνησης των οχημάτων προς Αθήνα μέσω του Περιφερειακού Κατερίνης.

Ο Αν. Προϊστάμενος
της ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ

Ιωάν.-Παν. Χριστόπουλος

Πολ. Μηχ/κός με Α' β

Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID: 65ef1228b82f33e9765725e1 στις 11/03/24 21:04



 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου