Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Οι 20 δράσεις του δήμου για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ο προγραμματισμός δράσης του δήμου Θεσσαλονίκης για τον τουρισμό, κατά το 2014,  που περιλαμβάνει 21 δράσεις.
Κεντρικός στόχος είναι η μεθοδική ενδυνάμωση της εικόνας της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού στον παγκόσμιο χάρτη, ανέφερε κατά την εισήγησή του ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας.
Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού δράσεων για τον τουρισμό έχουν οριστεί από τον δήμο για το 2014 ως βασικοί προγραμματικοί άξονες οι εξής θεματικές:

  1. Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας.
  2. Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας. Οκτώβριος 2014.
  3. Διαβούλευση για τη χάραξη  διαδρομής στα βήματα του Μ. Αλεξάνδρου - 1000 χρόνια Ελλάδα Ρωσία Ορθοδοξία και πιθανή συμμετοχή σε έκθεση με αυθεντικά εκκλησιαστικά κειμήλια, εικόνες και σύγχρονα πολυμέσα.
  4. Thessaloniki Food festival.
  5. 3o Pride Θεσσαλονίκης. Ιούνιος 2014.
  6. Σύμπραξη της τοπικής Τουριστικής βιομηχανίας με τη δημιουργική κοινότητα Θεσσαλονίκης.
  7. Δυνατότητα συμμετοχών σε Εκθέσεις Τουρισμού στο εξωτερικό  σε συνεργασία με άλλους τουριστικούς φορείς Θεσσαλονίκης κατά το 2014.
  8. Ξεναγήσεις σε μνημεία της πόλης και δράσεις βιωματικής καλλιέργειας τουριστικής συνείδησης για τους δημότες.
  9. Πολιτικές  εμπορικής εκμετάλλευσης προϊόντων για τουριστικούς σκοπούς    (αναμνηστικά, δώρα κλπ) σε συνεργασία με τη  μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΕ.
  10. Δημιουργία- Βελτίωση υποδομών για την υποδοχή επισκεπτών.
  11. Δημιουργία σώματος εθελοντών Τουρισμού - Locals.
  12. Επιμορφώσεις  σε επαγγελματικές ομάδες που εμπλέκονται άμεσα  ή έμμεσα, με παροχή τουριστικών υπηρεσιών.
  13. Προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
  14. Έρευνες πεδίου και στρατηγικές συνεργασίες με άλλους φορείς Τουρισμού.
  15. Εφαρμογές (applications) για smart phones, σχετικά με θέματα τουρισμού – πολιτισμού.
  16. Εμπλουτισμός Ιστοσελίδας Δήμου Θεσσαλονίκης και Δημιουργία ξενόγλωσσων σελίδων.
  17. Εκδόσεις.
  18. Καταχωρήσεις σε ημερήσιο και περιοδικό Τύπο.
  19. Κοινωνικά Δίκτυα.  
  20. Τηλεοπτικά και Ραδιοφωνικά spots.
Όπως είπε ο κ. Πέγκας, το εγχείρημα του δήμου επιτυγχάνεται με διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της πόλης και καλλιέργεια ισχυρής θετικής εικόνας και επιπλέον στοχεύουν σε:
- Καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως  υπ΄ αριθμόν ένα επιλογή για ένα σύντομο ταξίδι αναψυχής (city break) στη βαλκανική και την ελληνική αγορά σύμφωνα και με τη στρατηγική που αναπτύσσει το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ για την πόλη.
- Γνωστοποίηση δραστηριοτήτων και θελγήτρων που προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες.
- Στρατηγικές συνεργασίας.
- Ανάδειξη εμπειριών που προσφέρει η πόλη και που αποτελούν κίνητρο για επίσκεψη της και την διαφοροποιούν από άλλους προορισμούς.
- Επικέντρωση στους αποτελεσματικότερους και σύγχρονους τρόπους προβολής –Στοχευμένη διαφήμιση.
- Αποσαφήνιση αγορών- στόχων.
- Βελτίωση Υποδομών.
- Προγράμματα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των τουριστών.
- Έρευνες και ανάλυση αγοράς.

Προκειμένου να υλοποιηθεί το προαναφερόμενο πρόγραμμα, θα υποβάλλεται κατά το οικονομικό έτος 2014 η αντίστοιχη εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο προς έγκριση ανά δράση η ανά ομάδα δράσεων με έγκριση, ή μη, δαπάνης και αντίστοιχης πίστωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου