Με στόχο να ενταχθεί η Θεσσαλονίκη στον τουριστικό χάρτη και να προσελκύσει ποιοτικότερους τουρίστες από αγορές-στόχους, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας της με τη μη κερδοσκοπική εταιρία Marketing Greece. Πρόκειται στην ουσία για μια πρωτοβουλία των Ξενοδόχων, οι οποίοι διαπιστώνοντας πως ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ, έχει περιέλθει σε απραξία τα τελευταία χρόνια, αποφάσισαν να πάρουν στα «χέρια» τους, την υπόθεση της τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (Ε.Ξ.Θ) Αριστοτέλης Θωμόπουλος, με δεδομένο ότι ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής βρίσκεται σε «χειμέρια νάρκη», ο κλάδος του έπρεπε να πορευτεί με τα δικά του μέσα, για να επιβιώσει. «Δεν θα αυτοκτονήσουμε εμείς, επειδή κάποιοι δεν κάνουν κάτι ή επειδή δεν μπορούν ή δεν θέλουν» ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για «τέλμα» στην τουριστική προβολή της πόλης. «Δεν θέλουμε να υποκαταστήσουμε κανέναν, αναγκαζόμαστε όμως να υποκαταστήσουμε, αυτά τα οποία λογικά είναι αντικείμενο ενός Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ μιας περιοχής», επισήμανε ο κ. Θωμόπουλος λέγοντας πως για την Ε.Ξ.Θ, αποτελούν προτεραιότητα οι αγορές των Βαλκανίων, της Τουρκίας και του Ισραήλ και από εκεί και πέρα η Ρωσία η Γερμανία και η Αγγλία.
«Μεμψιμοιρεί» ο δήμαρχος
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση της E.Ξ.Θ, κατά την οποία ανακοινώθηκε η συνεργασία με την Marketing Greece, o περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, απάντησε στην κριτική που έκανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στην τουριστική καμπάνια της περιφέρειας με τίτλο «Very Macedonia». Ο κ. Τζιτζικώστας, χωρίς να κατονομάσει τον δήμαρχο, ανέφερε ότι μεμψιμοιρεί για τον τίτλο της καμπάνιας, αντί να κοιτάξει να βοηθήσει τον τουρισμό της πόλης. «Αντιλαμβάνονται όλοι, ότι δυστυχώς, όταν κάποιοι είναι σε δύσκολη θέση, έχοντας κάνει μια τεράστια γκάφα, προσπαθούν να πετάξουν την μπάλα στην κερκίδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης, κάνοντας λόγο για στείρα αντιπολίτευση και αντίδραση για την αντίδραση. Τόνισε επίσης, ότι η καμπάνια θα τρέξει για το 2014, τα αποτελέσματα της θα εκτιμηθούν και αν χρειαστεί να γίνουν διορθώσεις θα γίνουν.
Ξεχρεώνουν την Ryanair
Όπως επισήμανε από την πλευρά του ο Γιώργος Τσαμασλής, αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, Το τελευταίο διάστημα ο Οργανισμός έχει ανακάμψει και έχει αρχίσει να λειτουργεί σωστά και πληρώνει τα χρέη στην αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair. «Σε δύο με τρεις μήνες από τώρα, μετά από διαπραγμάτευση με την εταιρεία, πετύχαμε να διαγράψουμε όλα τα χρέη, με 150.000 ευρώ» είπε ο κ. Τσαμασλής, τονίζοντας πως τα χρήματα αυτά υπάρχουν ήδη στο ταμείο και από το 2014 θα υπάρχουν και περίπου 350.000 για να δραστηριοποιηθεί και πάλι ο Οργανισμός. Επίσης χωρίς να αναφερθεί συγκεκριμένα στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ανέφερε πως «ο καθένας κάνει μεμονωμένα ότι θέλει, όποτε θέλει και νομίζει ότι πάντοτε κάνει το σωστό», υπογραμμίζοντας πως μόλις την προηγούμενη μέρα ο δήμος έκανε μια άλλη, σχετική με τον τουρισμό, εκδήλωση, η Ένωση Ξενοδόχων, άλλη και η Περιφέρεια έχει άλλες δραστηριότητες, με αποτέλεσμα, ο φορέας που λέγεται Οργανισμός Τουριστικής Προβολής να μην μπορεί να επιτελέσει το έργο του. Ανακοίνωσε τέλος πως σκοπεύει να παραδώσει την προεδρία του Οργανισμού στους φορείς που τον απαρτίζουν και πως η περιφέρεια θα συνεχίζει να ενισχύει οικονομικά την προσπάθεια του.
Απογοήτευση για τον Οργανισμό
Μιλώντας εξάλλου, ο Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι τραυματίστηκε η εμπιστοσύνη των φορέων που συμμετέχουν στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής, καθώς ο οργανισμός, δεν έφερε τα αποτελέσματα τα οποία ήταν απαραίτητα και «κάποιες ατυχείς επιλογές», τον οδήγησαν στο να μην εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για μια κοινή δράση. «Έχει τραυματιστεί η εμπιστοσύνη των φορέων αλλά είναι πιο εύκολο να την επανενεργοποιήσουμε» είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι για να γίνει αυτό, απαιτείται η συμμετοχή και η σύγκληση όλων των τοπικών φορέων και αρχών και η λειτουργία του με τεχνοκρατικά κριτήρια και διοίκηση.
«Στην Ελλάδα δεν πάσχουμε από έλλειψη φορέων, οργανισμών και εταιρειών που ασχολούνται με τον τουρισμό, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι η συνέργεια όλων αυτών» δήλωσε από την πλευρά του στην «Κ» ο Ιωσήφ Πάρσαλης, διευθύνων σύμβουλος της Marketing Greece. Επισήμανε πως η Marketing Greece, έχει σχέδιο για τον εθνικό τουρισμό, το οποίο βασίζεται στη μελέτη της McKinsey «Τουριστικός Στρατηγικός Σχεδιασμός 2021», όμως πέρα από αυτό, όπως τόνισε, χρειάζεται η συνοχή και η συμφωνία όλων επί του σχεδίου, το οποίο χαρακτήρισε ως το πιο φιλόδοξο και το πιο σημαντικό σχέδιο για την Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου