Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Τι αλλάζει σε βαθμούς, προαγωγή.

edu-0

Κατατέθηκε στη Βουλή - Αλλαγές στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, «κόφτης» στις μετεγγραφές και επιστροφή της Τράπεζας Θεμάτων - Προσδιορίζεται η κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων και οι προαγωγικοί βαθμοί - Επανέρχεται η «διαγωγή» στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Σημαντικές αλλαγές επέρχονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, καθώς κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης, προς ψήφιση, στη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

«Κόφτης» στις μετεγγραφές, επαναφορά Τράπεζας Θεμάτων, Λατινικών, μαθήματα με συντελεστή βαρύτητας, αύξηση στα μαθήματα για τις εξετάσεις του Γυμνασίου, ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων είναι κάποιες από τις βασικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου.

Σύμφωνα με τις νέες αλλαγές:

- επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων
- με βάση το 10 γίνεται η προαγωγή στο γυμνάσιο
- με εξετάσεις στα Πρότυπα, με κλήρωση στα Πειραματικά
- καθιέρωση τριών ομάδων προσανατολισμού
- βάση του 10 στις προαγωγικές
- αγγλικά από τα νήπια,
- ενίσχυση Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
- αύξηση από 4 σε 7 στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα
- οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν Ιστορία, καθώς μπαίνει η λογική του «κόντρα» μαθήματος
- επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά

Επανέρχεται, ακόμη, η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η γενική προσέγγιση είναι «από κάτω προς τα πάνω» (με αλλαγές που ξεκινούν από το νηπιαγωγείο, π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά).

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διαδικασίες:

 Η πιλοτική εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων συμβολίζει τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών) στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

 Ενίσχυση της διδασκαλίας της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής, των ξένων γλωσσών.

 Διεύρυνση μεθόδων αξιολόγησης μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).

 Εισαγωγή τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.

 Εισαγωγή «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).

 Εξορθολογισμός προαγωγής μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).

• Η θεσμοθέτηση ενός συνεκτικού πλαισίου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.

• Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας του σχολικού περιβάλλοντος (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει αρμοδιότητες παροχής συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, πρόβλεψη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείων)

 Η ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα.

• Οι ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων, προτεραιότητα στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.

• Αλλά και ρυθμίσεις που αφορούν στην ενίσχυση του πανεπιστημίου, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και θερινών προγραμμάτων, αλλά και η εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές.

Δείτε εδώ το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Δείτε εδώ την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

Η κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων στα δημοτικά


edu-1
Η βαθμολογική κλίμακα προαγωγής

edu-2


Οι αλλαγές σε πειραματικά και πρότυπα σχολεία


edu-3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου