Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023

Απαραίτητη η στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού στον τουρισμό. Οι επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε τροχιά προσαρμογής

Ενημέρωση από το One Stop LiaisonOffice και την Αυτοτελή Διεύθυνση Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Σχετικά με τη στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού στον τουρισμό και τις δυνατότητες για προσαρμογή και αναβάθμιση που προσφέρονται στις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενημερώνουν το One Stop Liaison Office και η Αυτοτελής Διεύθυνση Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: 

Η εξάπλωση της ψηφιακής τεχνολογίας έχει επηρεάσει τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Η ενσωμάτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αλυσίδα αξίας του τουριστικού τομέα έχει αλλάξει την καταναλωτική κουλτούρα κι έχει δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλαbusiness-to-business (B2B) και business-to-consumer (B2C).

Η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκει άπειρες λύσεις και εφαρμογές για συσκευές ή ψηφιακά εργαλεία στον τουρισμό, τη φιλοξενία και τον πολιτισμό: επικοινωνία των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων μέσω ρομπότ συνομιλίας, ειδικά σταντ για ψηφιακά check-in, κινητό αντί για κλειδί, ρομπότ για room service και καθαριότητα, λογισμικά διαχείρισης εσόδων που προβλέπουν τη ζήτηση των δωματίων και ορίζουν τις τιμές, αλλά και πιο εντυπωσιακές όπως η ψηφιακή αναγνώριση προσώπου για υπηρεσίες σε αεροδρόμια και ξενοδοχεία ή εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για τουριστικά αξιοθέατα και μουσεία

Η τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), τον Ιανουάριο του 2023, έρχεται να επιβεβαιώσει τα παραπάνω και να αναδείξει τα εξής:

- Ανάγκη για υιοθέτηση μίας ολιστικής και όχι αμιγώς τεχνικής προσέγγισης απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία. Χρειάζεται να αξιολογούνται όχι μόνο τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ίδιων των τεχνολογικών λύσεων, αλλά και ο ρόλος της κουλτούρας, ο τρόπος λειτουργίας και η θέση της τουριστικής επιχείρησης στην αγορά.

- Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν σαφή τεχνολογική στρατηγική, η οποία θα διέπει τις αποφάσεις της για επένδυση στην τεχνολογία.

- Η προσφορά τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών είναι μεγάλη και για τους τέσσερις τομείς δραστηριοποίησης: οικονομική διαχείριση, λειτουργία, μάρκετινγκ και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

- Να λαμβάνεται υπόψη το μέγεθος της επιχείρησης και οι λειτουργικές διαδικασίες εξυπηρέτησης που εφαρμόζει, οι απαιτήσεις των συνεργατών και οι ενέργειες των ανταγωνιστών, η συμβατότητα της κάθε επιμέρους λύσης και η δυνατότητα ενσωμάτωσής της στις ήδη χρησιμοποιούμενες τεχνολογικές λύσεις. 

- Για τους επισκέπτες, σημασία έχει η τεχνολογία να είναι εύχρηστη, ασφαλής, διαδραστική και αξιόπιστη, και να συνεισφέρει αξία στο σύνολο της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.

Οι τουριστικές προοπτικές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχουν προσελκύσει τα τελευταία έτη μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, από ολοένα και περισσότερους εγχώριους και ξένους επενδυτές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Η άνθηση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των τουριστικών επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της τεχνολογικής ανάπτυξης και την εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο περιβάλλον τους. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εντάξει την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο πρόγραμμα ‘Κεντρική Μακεδονία’ 2021-2027, με σκοπό τη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα του τουρισμού και την ενίσχυση του ρόλου του στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική καινοτομία της περιοχής.

Μάλιστα, για τους υποψήφιους επενδυτές, ψηφιακές εφαρμογές για τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό προσφέρονται από πολλές ελληνικές επιχειρήσεις πληροφορικής, από τις οποίες 57 είναι start-ups (τέσσερις με έδρα στην Κεντρική Μακεδονία) και αναφέρονται σε λύσεις software, ΑΙ, cloud, mobile και data analytics. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου