Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Ξεκινά τη Δευτέρα το πρόγραμμα προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Κατερίνης


Και φέτος, όπως εδώ και 35 χρόνια η Κιν/φική Λέσχη θα ξεκινήσει τις χειμωνιάτικες προβολές της με σκοπό να συμβάλλει στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας. Κάθε Δευτέρα από τις 29 Οκτωβρίου ως και τις 17 Δεκεμβρίου, θα προβάλλουμε στον Κινηματογράφο Ευκαρπίδη ταινίες του Ελληνικού και ξένου σινεμά, το απόγευμα στις 7.30 και το βράδυ στις 10.00.
Παρακάτω ακολουθεί το πρόγραμμα προβολλών μαζί με μια περίληψη για κάθε ταινία και πιστεύουμε ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον για το κοινό της Κατερίνης, σινεφίλ και μη. Από
μέρους της Κινηματογραφικής Λέσχης επισημαίνεται ότι την προβολή του ντοκυμαντέρ “Σμύρνη: Καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922”, θα τιμήσει με την παρουσία της η σκηνοθέτης Μαρία Ηλιού.

Κ ι ν η μ α τ ο γ ρ α φ ι κ ή Λ έ σ χ η Κ α τ ε ρ ί ν η ς
Δευτέρα 29 Οκτωβρίου
«Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο»
Σκηνοθεσία: Ρομπέρ Γκεντιγκιάν
Παίζουν: Zαν Πιερ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαριντ
Ο Μισέλ, βετεράνος συνδικαλιστής, καθώς ανακοινώνει τους απολυμένους
του εργοστασίου του, βάζει από αλληλεγγύη μέσα και το δικό του όνομα.
Παροπλισμένος πια, αποφασίζει μαζί με τη σύζυγό του Μαρί-Κλερ να
αξιοποιήσει το χρηματικό δώρο που τους έκαναν φίλοι και συγγενείς για την
επέτειο του γάμου τους.
Όμως το ζεύγος πέφτει θύμα ένοπλης ληστείας μέσα στο ίδιο τους το σπίτι,
για ν’ ανακαλύψει συμπτωματικά πως ένας από τους δύο δράστες είναι ένας
απολυμένος νεαρός συνάδελφος του συζύγου, ο οποίος έχει μεγάλη
οικονομική ανάγκη, μια και ανατρέφει μόνος του τα δύο ανήλικα αδέρφια
του.
Πώς λοιπόν θα τον παραδώσει στη δικαιοσύνη? Το ηθικό αυτό δίλημμα
είναι ο πυρήνας του θαυμάσιου αυτού φιλμ του Μασσαλιώτη σκηνοθέτη,
που παλαιότερα μας είχε δώσει το «Μάριους και Ζανέτ». Το σενάριο είναι
εμπνευσμένο από το ποίημα του Βίκτωρος Ουγκό «πόσο καλοί είναι οι
φτωχοί» και δένει γερά τον ουμανισμό με την πολιτική συνείδηση.
Μία από τις πιο σπουδαίες ταινίες της χρονιάς.
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου
«Στη Ρώμη με αγάπη»
Σκηνοθεσία: Γούντι Άλεν
Παίζουν: Γούντι Άλεν, Πενέλοπε Κρουζ, Ρομπέρτο Μπενίνι
Μετά το Λονδίνο, τη Βαρκελώνη και το Παρίσι, ο νέος σταθμός της
ευρωπαϊκής περιοδείας του ακούραστου σκηνοθέτη, είναι η Ρώμη.
Μέσα από τέσσερις διαφορετικές ιστορίες «καδράρει» τα μνημεία, τα καφέ
και τα ηλιόλουστα σοκάκια της «αιώνιας πόλης».
Στην πρώτη, παρακολουθούμε την επικείμενη συνάντηση των γονέων μιας
Νεοϋορκέζας τουρίστριας και ενός Ιταλού αρχιτέκτονα, που γνωρίστηκαν
στο δρόμο και ερωτεύτηκαν.
Στην άλλη, τις αναποδιές και παρεξηγήσεις που στιγματίζουν το ταξίδι ενός
νιόπαντρου ζευγαριού επαρχιωτών στη Ρώμη...
Η ταινία είναι γεμάτη από το χιούμορ και τα ευρήματα του Γούντι Άλεν, ο
οποίος, ακόμα μια φορά, μεταφέρει στην οθόνη τα απολαυστικά άγχη του
περί έρωτος, απιστίας και περάσματος του χρόνου.
Δευτέρα 12 Νοεμβρίου
«Σμύρνη – Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης»
Σκηνοθεσία: Μαρία Ηλίου
Ένα πορτρέτο της Σμύρνης, την πρώτη εικοσαετία του 20ου αιώνα, με
λεπτομερείς αναφορές στην εθνική και ταξική δομή της κοινωνίας της και
στα πολιτικοϊστορικά γεγονότα, που οδήγησαν κλιμακωτά στον διωγμό του
Ελληνισμού του Σεπτέμβρη του 1922, είναι αυτό το ντοκουμέντο, που
προβάλλεται με τη συμπλήρωση 90 χρόνων από τη Μικρασιατική
καταστροφή.
Τεκμηριωμένο μέσα από την εναλλαγή εικόνων από σπάνιο αρχειακό υλικό
(σταχυολογήθηκε από ιδιωτικά και δημόσια αρχεία σε Αμερική και Ευρώπη)
με συνεντεύξεις ιστορικών, απογόνων προσφύγων, ακόμα και ενός
επιζήσαντα της καταστροφής.
Αυτή η προσεκτική πολυφωνία, σε συνάρτηση με το βάθος και το εύρος της
έρευνας, μαζί με τη σωστή μουσική επένδυση, συνθέτουν ένα εξαιρετικό
ντοκουμέντο.
Στην προβολή της ταινίας θα παραστεί και θα προλογίσει η σκηνοθέτης
Μαρία Ηλίου.
Δευτέρα 19 Νοεμβρίου
«Το λιμάνι της Χάβρης»
Σκηνοθεσία: Άκι Καουρισμάκι
Παίζουν: Αντρέ Βιλμς, Ζαν Πιερ Νταρουσέν, Μπλοντέν Μιγκέλ
Ο 60άρης Μαρσέλ προσπαθεί να τα φέρει βόλτα ως λούστρος παπουτσιών
στο λιμάνι της Χάβρης. Παρά την ανέχεια, ζει ευτυχισμένα με τη γυναίκα του
σε κάποια φτωχογειτονιά της μουντής νορμανδικής πόλης, ώσπου μία
ξαφνική ασθένεια αναγκάζει τη σύζυγό του να παραμείνει για εκτεταμένη
θεραπεία στο νοσοκομείο.
Στο μεταξύ, έχοντας γνωρίσει τυχαία στις αποβάθρες έναν έφηβο αφρικανό
λαθρομετανάστη, ο Μαρσέλ προθυμοποιείται να τον προστατεύσει από τις
αρχές, του προσφέρει καταφύγιο στο σπίτι του και ξεκινά έρευνες για τους
συγγενείς του μικρού, του οποίου τελικός προορισμός είναι το Λονδίνο.
Μικρά πορτρέτα της ανθρώπινης καθημερινότητας στις καταφρονεμένες
γειτονιές της Ευρώπης, μετουσιωμένα στις τρυφερές, πληθωρικές,
πανανθρώπινες ιστορίες, πέρα και πάνω από σύνορα.
Ο βόρειος αυτός δημιουργός, όπου και να βρίσκεται, είτε στο Ελσίνκι, είτε
στη Νορμανδία, αγκαλιάζει με τέτοια αγάπη, ζεστασιά, ειλικρίνεια και
αισιοδοξία τους απλούς αλλά και τους περιθωριακούς ανθρώπους,
βγάζοντας από μέσα μας τα πιο όμορφα συναισθήματα για το συνάνθρωπο.
Δευτέρα 26 Νοεμβρίου
«Για όλα φταίει τ’ όνομά σου»
Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Ντε Λα Πατελιέρ, Ματιέ Ντελαπορτέ
Παίζουν: Πατρίκ Μπριλ, Βάλερι Μπενγκιγκι
Ο Βενσάν θα γίνει πατέρας για πρώτη φορά. Η αδερφή του Ελιζαμπέτ και ο
άντρας της Πιερ, τον καλούν στο σπίτι για δείπνο μαζί με τη σύζυγό του
Άννα και τον παλιό παιδικό τους φίλο Κλοντ. Ενώ περιμένει τη συνήθως
αργοπορημένη γυναίκα του, ο Βενσάν παρασύρεται σε μια φιλική κουβέντα
για την πατρότητα. Όταν όμως τον ρωτάνε τι όνομα έχει διαλέξει να δώσει
στο παιδί, η απάντηση του Βενσάν θα αναταράξει τις σχέσεις των φίλων,
προκαλώντας ανεξέλεγκτες αλυσιδωτές αντιδράσεις, που θα φέρουν
πραγματικό χάος στη ζωή όλων.
Πανέξυπνοι χιουμοριστικοί διάλογοι, που θίγουν τα θέματα της
καθημερινότητας μιας καθωσπρέπει αστικής οικογένειας, με ενδιαφέρουσες
ερμηνείες και εξαιρετική φραστική πλοκή, δημιουργούν μια πνευματώδη
ταινία, που θα ικανοποιήσει τον θεατή.
Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου
«Εξαιρετικά δυνατά και απίστευτα κοντά»
Σκηνοθεσία: Στίβεν Ντάλτρι
Παίζουν: Tομ Χανκς, Σάντρα Μπούλοκ, Μαξ Φον Σίντοφ, Τόμας Χορν
Ο Όσκαρ είναι ο μικρός ήρωας της ταινίας του Στίβεν Ντάλτρι, που
παλιότερα μας έδωσε τις «Ώρες» και το «Σφραγισμένα Χείλη», του οποίου
ο πατέρας σκοτώνεται στους Δίδυμους Πύργους στις 11 Σεπτεμβρίου. Ο
μικρός, που είχε τον εκλιπόντα πατέρα του σαν φίλο και αδελφό, κρατάει
κρυφά από όλους τα τελευταία αγωνιώδη μηνύματα του στον τηλεφωνητή,
θρηνώντας τον με τον δικό του τρόπο. Όταν δε ανακαλύπτει στα ντουλάπια
του μπαμπά ένα μυστηριώδες κλειδί φακελωμένο με τ’ όνομα «Μπλακ»,
αποφασίζει να αναζητήσει τον πιθανό ιδιοκτήτη του, ανάμεσα στους
χιλιάδες Μπλακ της Νέας Υόρκης, για να μάθει τι ακριβώς ξεκλειδώνει, σαν
να είναι ένα άλλο εξερευνητικό παιχνίδι που έπαιζε με τον πατέρα του.
Έτσι αρχίζει μια σειρά επαφών με ανθρώπους, άγνωστους μεταξύ τους,
αλλά συνδεδεμένους με το ίδιο αίσθημα απώλειας.
Μια άκρως συγκινητική και ανθρώπινη ιστορία για την βίωση του πένθους
από τον ορφανό ήρωα, πλημμυρισμένη από τη γλυκιά μουσική του Αλεξάντρ
Ντεσπλά.
Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου
«Τα παιδιά ενός άλλου Θεού»
Σκηνοθεσία: Μιράζ Μπετάρ
Παίζουν: Σενάι Οράκ, Μοχάμεντ Αλ
Ένας κούρδος δημοσιογράφος, η γυναίκα του και τα τρία παιδιά του
επιστρέφουν από ένα γάμο. Τρεις ένοπλοι παραστρατιωτικοί τους στήνουν
ενέδρα και δολοφονούν τους γονείς μπροστά στα μάτια των παιδιών.
Η Γκιουλιστάν, ο Φιράτ και ο νεογέννητος αδερφός τους μένουν ξαφνικά
ορφανά, θύματα ενός πολέμου που τα ίδια δε γνωρίζουν για ποιο λόγο
γίνεται. Η θεία τους, μια ακτιβίστρια, αναλαμβάνει την κηδεμονία τους, αλλά
και αυτή πέφτει θύμα απαγωγής και τα αδέρφια μένουν ολομόναχα. Μια
νεαρή άστεγη και μια καλόκαρδη πόρνη τα βοηθούν όσο μπορούν. Τα
παιδιά επιβιώνουν δουλεύοντας εδώ κ εκεί. Κάποια στιγμή θα βρεθούν
πρόσωπο με πρόσωπο με τον άντρα που σκότωσε τους γονείς τους. Τον
παρακολουθούν και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εκδικηθούν.
Μια καθαρή, νηφάλια, ρεαλιστική ταινία, που τόσο σπάνια βλέπουμε. Με
χαμηλούς τόνους και θαυμάσιες ερμηνείες από τους μικρούς ήρωες, ο
σκηνοθέτης ξεδιπλώνει την ιστορία του και καταλήγει σ’ ένα όχι εύκολο
φινάλε.
Ταινία που κέρδισε 11 διεθνή βραβεία.
Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου
«Άδικος κόσμος»
Σκηνοθεσία: Φίλιππος Τσίτος
Παίζουν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Θεοδώρα Τζήμου, Χρήστος
Στεργιόγλου, Αχιλλέας Κυριακίδης
Ο μεσόκοπος Σωτήρης, προανακριτής της αστυνομίας, με τα χρόνια έχει
αποκτήσει μια δική του ανθρωπιστική αντίληψη για τη δικαιοσύνη.
Πεπεισμένος ότι όλοι όσοι περνούν από το γραφείο του είναι αθώοι,
βοηθάει όπως μπορεί, κάνει τα στραβά μάτια, ρίχνει τους φακέλους των
υποθέσεων στα αζήτητα του φοριαμού του. Μέχρι που, στην προσπάθειά
του να διορθώσει άλλη μια «αδικία» με τη συνδρομή ένος καλοπροαίρετου
συναδέλφου του, πυροβολεί κατά λάθος και σκοτώνει έναν σεκιουριτά, που
αρνούνταν να δωροδοκηθεί. Εξαφανίζει το πτώμα, όμως τα λεφτά της
δωροδοκίας καταλήγουν τυχαία στα χέρια μιας καθαρίστριας, της Ντόρας,
κάνοντάς την, τρόπον τινά, μάρτυρα του εκγλήματος.
Στη συνέχεια θα δημιουργηθεί μια σχέση αλληλοκατανόησης ανάμεσα στον
Σωτήρη και τη Ντόρα και η γέννηση ενός αληθινού έρωτα. Η απόγνωση
μετασχηματίζεται σε ελπίδα για ευτυχία.
Η Αθήνα της οικονομικής, κοινωνικής και ηθικής κρίσης, όπου η δικαιοσύνη
κρίνει με αποκλειστικό γνώμονα τις συνέπειες μιας πράξης και όχι τα
βαθύτερα αίτια που την πυροδοτούν, ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας,
με εικόνες από τις μοναχικές βραδιές σε μικροσκοπικά διαμερίσματα και
μισοφωτισμένα παγκάκια.
Τέλος, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, πομπός της γλυκιάς μελαγχολίας του
φιλμ, εδώ βρίσκεται στο απόγειο της μακράς φιλμικής του σταδιοδρομίας.
Η ταινία τιμήθηκε με βραβείο σκηνοθεσίας και ανδρικής ερμηνείας στο
Φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν.__

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου