Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Βιοκαύσιμο από εφημερίδες

                                                          Βιοκαύσιμο από εφημερίδες

               


Ένα βακτήριο που εντοπίστηκε σε περιττώματα ζέβρας μπορεί να μετατρέψει την κυτταρίνη των παλιών κοινών παλιών εφημερίδων σε βουτανόλη. Με αυτή τη μέθοδο η βουτανόλη μπορεί να αντικαταστήσει τη βενζίνη σε αυτοκινητήρες.

Μια ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο Tulane των ΗΠΑ εκτρέφει ένα βακτήριο, το οποίο εντοπίστηκε πρόσφατα, σε παλιές, υγρές εφημερίδες που πολτοποιήθηκαν σε μίξερ. Το βακτήριο τρέφεται με τις ίνες των εφημερίδων και τις μετατρέπει σε βουτανόλη, ένα εξαιρετικό βιοκαύσιμο που χρησιμεύει στην κίνηση μηχανών εσωτερικής καύσης. Το ταξίδι της αναζήτησης αυτού του βακτηρίου ήταν πολύ απαιτητικό για τους ερευνητές.

Για να εντοπίσουν το εν λόγω βακτήριο που ονομάστηκε TU-103, ήταν αναγκασμένοι να σκάψουν μέσα σ’ ένα βαγόνι με περιττώματα που προμηθεύτηκαν από τον κοντινό ζωολογικό κήπο της Νέας Ορλεάνης. «Ψάξαμε με προσοχή τα περιττώματα αρκετών χορτοφάγων ζώων, καμηλοπαρδάλεων, ελεφάντων, ζεβρών και άλλων», λέει ο μοριακός βιολόγος David Mullin του Πανεπιστημίου Tulane.

Τελικά το βακτήριο εντοπίστηκε στα περιττώματα της ζέβρας. «Καταφέραμε να απομονώσουμε μια συγκέντρωση βακτηριακών στελεχών που παράγουν βουτανόλη, μεταξύ των οποίων ήταν και το TU-103 που αποφασίσαμε να μελετήσουμε πιο εμπεριστατωμένα», λέει ο Mullin.



Όταν αναφέρεται κανείς στα βιοκαύσιμα, συνήθως εννοεί την αιθανόλη, αλλά η ανακάλυψη των ερευνητών του Πανεπιστημίου Tulane μπορεί να αλλάξει το τοπίο και τα δεδομένα. Κι αυτό γιατί η βουτανόλη είναι ο καταλληλότερος αντικαταστάτης της βενζίνης, η οποία παράγεται από το πετρέλαιο και εκλύει διοξείδιο του άνθρακα, ένα από τα αέρια που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η αιθανόλη, από την άλλη, μπορεί να αναμειχθεί με τη βενζίνη μέχρι μια συγκεκριμένη ποσότητα. Και αυτό γιατί έχει την τάση να προσροφά εύκολα νερό (από την υγρασία που υπάρχει στο περιβάλλον) και να βλάπτει με αυτό τον τρόπο τα τμήματα του συστήματος καύσης. Για να «ανέχονται» λοιπόν τα αυτοκίνητα πάνω από 10% αιθανόλη στη βενζίνη τους, θα πρέπει να υποστούν μετατροπή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου