Πιο οικονομικά για την εκπαίδευση τα ψηφιακά βιβλία
Όχι μόνο πιο φιλικό στο περιβάλλον, αλλά και ιδιαιτέρως οικονομικό θα
ήταν το αποτέλεσμα της μετάβασης των σχολικών εγχειριδίων από την έντυπη
στην ηλεκτρονική τους μορφή.
Σύμφωνα με Αμερικανούς ειδικούς, η εισαγωγή ψηφιακών βιβλίων
στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα απέφερε μείωση του κόστους ανά μαθητή κατά 250 δολάρια (περίπου 190 ευρώ) ή περισσότερα από 12,2 δισ. δολάρια τον χρόνο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη πενταετία. Έως το 2017, οι μαθητές δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο με μια τσάντα γεμάτη βιβλία, αλλά με ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης στις οποίες θα χωρά όλη η διδακτική ύλη.
Η μετάβαση αυτή ήταν αντικείμενο συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στην Ουάσινγκτον, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι εκδοτικών ομίλων, εταιριών τεχνολογίας αιχμής όπως η Apple, καθώς και εταιριών κινητής τηλεφωνίας.
Οι σύνεδροι συμφώνησαν ότι, εάν εφοδιαστούν με ψηφιακά σχολικά εγχειρίδια οι περίπου 50 εκατομμύρια μαθητές των αμερικανικών σχολείων, θα ενισχυθεί η ποιότητα της ψηφιακής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο, η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στη διδασκαλία, καθώς με τη χρήση της ο χρόνος επίτευξης ενός μαθησιακού στόχου μειώνεται έως και κατά 80%.
Άλλη έρευνα έχει δείξει ότι το 90% των εκπαιδευτικών συμφωνεί πως οι «ταμπλέτες» και οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν πολύ χρήσιμα εργαλεία στη δουλειά τους, ενώ εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία στην αίθουσα. Τέλος, επισημαίνεται ότι οι μαθητές που έχουν υπολογιστή και πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν περισσότερες πιθανότητες να τελειώσουν το σχολείο από ό,τι οι μαθητές που στερούνται αυτά τα εργαλεία.
Πρωταθλητής στη μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή αναδεικνύεται η Νότια Κορέα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αριστεύουν, τα τελευταία χρόνια, στα τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Τα παιδιά, από την πλευρά τους, εμφανίζονται απολύτως έτοιμα για μια τέτοια αλλαγή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε πέντε πανεπιστήμια της Βρετανίας, οι φοιτητές έως 20 ετών έχουν πολύ μεγαλύτερη εξοικείωση με την τεχνολογία, σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας φοιτητές.
Σχεδόν όλοι διαθέτουν κινητό τηλέφωνο (97,8%), περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις (ποσοστό 77,4%) έχουν φορητό υπολογιστή, ενώ οι τέσσερις στους δέκα έχουν επιτραπέζιο υπολογιστή.
Σύμφωνα με Αμερικανούς ειδικούς, η εισαγωγή ψηφιακών βιβλίων
στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα απέφερε μείωση του κόστους ανά μαθητή κατά 250 δολάρια (περίπου 190 ευρώ) ή περισσότερα από 12,2 δισ. δολάρια τον χρόνο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη πενταετία. Έως το 2017, οι μαθητές δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο με μια τσάντα γεμάτη βιβλία, αλλά με ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης στις οποίες θα χωρά όλη η διδακτική ύλη.
Η μετάβαση αυτή ήταν αντικείμενο συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στην Ουάσινγκτον, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι εκδοτικών ομίλων, εταιριών τεχνολογίας αιχμής όπως η Apple, καθώς και εταιριών κινητής τηλεφωνίας.
Οι σύνεδροι συμφώνησαν ότι, εάν εφοδιαστούν με ψηφιακά σχολικά εγχειρίδια οι περίπου 50 εκατομμύρια μαθητές των αμερικανικών σχολείων, θα ενισχυθεί η ποιότητα της ψηφιακής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο, η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στη διδασκαλία, καθώς με τη χρήση της ο χρόνος επίτευξης ενός μαθησιακού στόχου μειώνεται έως και κατά 80%.
Άλλη έρευνα έχει δείξει ότι το 90% των εκπαιδευτικών συμφωνεί πως οι «ταμπλέτες» και οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν πολύ χρήσιμα εργαλεία στη δουλειά τους, ενώ εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία στην αίθουσα. Τέλος, επισημαίνεται ότι οι μαθητές που έχουν υπολογιστή και πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν περισσότερες πιθανότητες να τελειώσουν το σχολείο από ό,τι οι μαθητές που στερούνται αυτά τα εργαλεία.
Πρωταθλητής στη μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή αναδεικνύεται η Νότια Κορέα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αριστεύουν, τα τελευταία χρόνια, στα τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Τα παιδιά, από την πλευρά τους, εμφανίζονται απολύτως έτοιμα για μια τέτοια αλλαγή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε πέντε πανεπιστήμια της Βρετανίας, οι φοιτητές έως 20 ετών έχουν πολύ μεγαλύτερη εξοικείωση με την τεχνολογία, σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας φοιτητές.
Σχεδόν όλοι διαθέτουν κινητό τηλέφωνο (97,8%), περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις (ποσοστό 77,4%) έχουν φορητό υπολογιστή, ενώ οι τέσσερις στους δέκα έχουν επιτραπέζιο υπολογιστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου